Inlägg från: PinkSugar |Visa alla inlägg
  • PinkSugar

Förbannade klasskassa och skolresa !!

En blå giraff skrev 2014-01-14 18:25:11 följande:
    Jag tycker också illa om skolresor. När min mans lillasyster slutade gymnasiet åkte alla i klassen utom hon utomlands Rynkar på näsan Hennes mamma hade inte råd tyvärr. Kan inte ha känts så roligt för henne. Var väl inte skolan som anordnade resan men ändå. Likaså fick min man lov att avstå att följa med klassen till Tyskland i högstadiet för att hans pappa var arbetslös och föräldrarna inte hade pengar. Skapar stort utanförskap.
    Hade det blivit roligare för henne om resten av klassen inte fick åka pga att hon inte hade råd? Det hade snarare kunnat ge ännu mer traumatiska minnen pga arga klasskamrater
  • PinkSugar
    En blå giraff skrev 2014-01-14 18:43:21 följande:
    Kanske hade varit roligare om de gjort en enklare resa som alla kunde delta i?
    Vill 24 elever resa utomlands på klassresan så kommer det inte bli roligt att istället åka till det lokala badhuset bara för den 25:e vill det. 
  • PinkSugar
    sextiotalist skrev 2014-01-14 18:50:14 följande:
    Eftersom nu inte skollagen tillåter att man har aktiviteter som ska kosta något under skoltid (mer än mindre kostnader), så får man acceptera att man inte kan kräva att göra sådana resor som i TS. Om det ska vara en klassresa under skoltid, så ska alla ha rimlig möjlighet att följa med, annars får man göra resan utanför skoltid
    Vi hade våra skolresor på helger/loven iallafall. Ville man inte/hade man inte råd fick man stanna hemma. Konstigare än så var det inte
Svar på tråden Förbannade klasskassa och skolresa !!