Inlägg från: Froststar |Visa alla inlägg
  • Froststar

Förbannade klasskassa och skolresa !!

För mig verkar det som att barnen hamnar i utanförskap för att ingen längre lär dem att de ska anstränga sig och arbeta för det de önskar. Istället ska det curlas och har man inte råd med det sågar man allt för alla andra också.  Vi gjorde också en klassresa i 9-an. VI samlade in nästan alla pengar själva. Våra föräldrar skulle aldrig drömma om att handla upp grejer för flera tusen för att vi ska glida vidare på ett bananskal. Det hade de aldrig haft råd med. Vi visste hur mycket som krävdes för göra den planerade resan och överenskommelsen var att skulle vi sakna pengar fick vi se oss om efter alternativ.

Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
  • Froststar
    EllisBell skrev 2014-01-14 09:32:19 följande:
    Haha, va? Både jag och mina syskon gick ut skolan med toppbetyg och har uniutbildningar av typen läkare, ingenjör, jurist etc och vi har alla jobbat på helger och lov från högstadiet. Detta trots att våra föräldrar har det bra ställt. Att tidigt lära sig göra rätt för sig är jättebra. De jag vet som misslyckats i livet är faktiskt såna som föräldrarna curlat för att deras enda fokus ska vara skolan.

Håller helt med dig.
    Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
Svar på tråden Förbannade klasskassa och skolresa !!