Förbannade klasskassa och skolresa !!
Görs resan på skoltid eller utanför?
Görs resan på skoltid eller utanför?
Ursäkta ts im jag kapar tråden lite! Den skola mitt barn kommer börja på kommer i årskurs sex på höstterminen ha en veckas utbyte med en engelsk klass. Eller utbyte vet jag inte om jag kallar det, de svenska eleverna får åka till England en vecka och bo på skolan. De är då 11-12 år och är borta en vecka, de barn som får panik får föräldrarna bekosta resan att hämta. Självklart ska det samlas in pengar, jag tror de har börjat samla i en stor pott istället för hålla koll på vad varje elev samlade in. Frivilligt så klart fast påtryckningarna finns där. Sen tillkommer det kostnader som föräldrarna förväntas lägga ut vid resan. Fickpengar, telefonorngar med mera. Tror det car nästan 1000-1500 min kollega fick lägga upp extra. De barn som inte följer med får vara kvar på skolan och ha lektioner med årskurs 4 eller 5. Själva resan ska det sedan göras arbete och redovisning om. Jag är fan tveksam till att släppa iväg 30 st 11-12 åringar en vecka med två lärare och 2 föräldrar förutom då att det är förbaskat dyrt.