hur ska jag få henne att suga ?
Fick en dotter för dryga 2 veckor sedan och har haft problem med att amma henne sedan dag 1.
Hon har varit dålig på att " ta tag " i bröstet och suga.. ibland får jag henne att suga 2-3 tag sedan släpper hon bröstet. Jag har prövat att " ta henne" innan hon blir för hungrig -. så hon ska vara så lugn som möjligt och ha tid att leta-picka-suga osv.. men nä.. det går inte.. Jag har prövat alla möjliga ställningar, men den enda som jag tycker har funkat är att halvligga i soffan och ha henne på magen... alt i sängen och jag ligger på sidan.
På BB sa dom till mig att MAX amma ( försöka amma ) 10 minuter och efter det avbryta och ge ersättning, då hon förbränner mer än vad hon kommer få i sig.. Jag har försökt göra detta men det har inte funkat alls...
Jag har mått jättedåligt över detta och till slut gav jag mer eller mindre upp och köpte en pump.. men någonstans inom mig så vill jag så gärna kunna amma henne, då jag vill att hon ska få i sig bröstmjölk istället för ersättning.
Vi ger henne så klart allt jag pumpar ut , men kompletterar med ersättning.
Har skrivit till amningshjälpen, frågat på BVC men inte fått några konkreta råd hur jag ska få henne att suga på bröstet.. kanske har hon blivit så bortskämd av flaskan.. jag vet inte...
Ska jag ge upp amningen och köpa pumpen eller vad tycker ni ?
alla tips och råd är välkomna!!!