Inlägg från: Februari2013 |Visa alla inlägg
  • Februari2013

hur ska jag få henne att suga ?

Fortsätt amma! Låt henne suga/smutta vid varje tillfälle som ges, helst varje halvtimme. Det är många muskler som används vid amning hos barnet och övning ger färdighet. Det är svårt för barnet att suga till en början och det är betydligt lättare för barnet att suga på flaska så ger ni för mycket flaska så kommer hon vänja sig vid det och inte träna upp sina käk- och tungmuskler lika bra.

• Februari2013

Kontakta gärna amningshjälpen och be att få komma dit så de kan guida dig på plats med amningen. Hjälpa till att lägga barnet rätt osv.

Försök så mycket du kan och går det ändå inte så får du väl pumpa så ditt barn håller sig mätt och belåtet men jag är övertygad om att det kommer gå bra. Sugreflexen är ju medfödd och mamma och barn måste bara lära sig att bli synkade. Det är nytt för båda. Lycka till :)

• Februari2013

Kom på en sak. Du säger att hon släpper väldigt snabbt. Kontrollera att hennes näsa inte täpps igen av ditt bröst. Mina bröst var sprängfyllda när de runnit till så jag fick alltid kontrollera att jag höll på så sätt att näsan inte täpps igen. Gjorde de så lätt när de var så fulla i början

• Februari2013

Hon kanske släpper för att hämta andan. Bara en tanke annars så får du bara ge henne tid att träna upp musklerna och lära dig av en barnmorska att föra in bröstet rätt. Är lite av en konst när man inte är van men sedan kommer det gå av bara farten när vanan sitter i.

Svar på tråden hur ska jag få henne att suga ?