• Anonym (/)

Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!

Jag driver inte kafé men företag där vi som personalförmån självklart har kaffe, frukt och ibland kakor/bullar. Om någon mig närstående kommer förbi så skulle jag naturligtvis bjuda på det även om det kostar företaget några kronor och egentligen är till för personalen. Man får ju inte vara hur snål som helst. Om min pojkvän/man drev ett kafé och inte bjöd mig på en kaffe och en bulle (som säkert kan skrivas av ändå som svinn, antar att han inte säljer gamla bullar dagen efter) så skulle jag tycka att han var helt dum i huvudet. Och jag är säker på att han inte skulle komma på tanken att ta betalt av mig.

• Anonym (/)
    Väggen skrev 2014-01-13 09:55:09 följande:
    Lata arbetsskygga kvinnor som avlar av sig på löpande band och lever på bidrag ska betala sitt eget kaffe.
    Och du är en produktiv medborgare antar jag?
  • Anonym (/)

Varför görs det här till en könsfråga? Det finns enl min erfarenhet precis lika många snåla/generösa killar som tjejer och jag är säker på att de flesta killar också förväntar sig att få en kaffe gratis om de dyker upp på sin sambos kafé.

• Anonym (/)
    Anonym (företagare) skrev 2014-01-13 11:59:56 följande:

Är du en sån som tar med dig frukt hem också. För mig är det företagets och inköpt till personalen. Att ge bort är för mig detsamma som att stjäla företagets saker. Ger du bort pennor o sudd också? Nu har jag på mitt förerag sagt att det är ok att bjuda på kaffe ev en liten kaka. Men du måste veta att det är ok med chefen.
    Om det är fredag och frukten håller på att bli dålig kan jag fråga mina anställda om det vill ha med sig frukt hem, annars händer det kanske någon gång om året att jag tar med mig några bananer hem, ja. Till 99% är frukten dock kvar till nästa vecka. Och nej, jag ger inte bort pennor o sudd under förutsättning att det inte ska användas till arbete hemifrån. Det har säkert slunkit med ett sudd hem till någon gång men jag har faktiskt aldrig någonsin fått frågan vad jag kan minnas. Någon gång har nån frågat om det är ok att använda portomaskinen privat (vilket naturligtvis är ok vid undantagsfall) och jag är säker på att de förekommer, eller jag vet att det förekommer, att anställda använder tiden till att ringa enstaka privatsamtal eller skicka privata mail. Mina anställd vet att det är ok, och de vet också att det är ok att bjuda sina respektive, föräldrar eller enstaka vänner som ramlar upp på kontoret på kaffe. Vad jag gör som företagsägare med enstaka koppar kaffe är min sak, men du kanske tycker att jag ska ta upp det i revisionen?
  • Anonym (/)

Men har ni aldrig någonsin blivit bjudna på något på ett ställe där ni varit stammisar? Kanske ngn lite kaka till det beställda kaffet, eller ett extra glas vin eller liknande? Eller någon gratis efterrätt om ni klagat på något? Tro mig, sånt behövs inte redovisas in några "papper" utan skrivs av som svinn precis som det bryggkaffe alla normala kaféägare häller ut efter en viss tid när det har blivit dåligt.

Svar på tråden Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!