• poirot

Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!

Jag hade förmodligen blivit lite förvånad om min kille tog betalt på sitt eget café men jag kan absolut förstå vissa orsaker att göra det. Till exempel om de har en policy att inte bjuda nära och kära på fika så efterlevs det förmodligen mycket bättre om ägaren själv följer den policyn.

Fast jag har ärligt talat svårt att tänka mig att jag efter två år tillsammans med en kille som har ett café, inte vet en sådan sak. Även om jag aldrig hade fikat på caféet tidigare så känns det som en typisk sak från jobbet som man pratar om hemma.

Du är bara avundsjuk på min mustasch!
  • poirot
    Millicent skrev 2014-01-13 18:01:33 följande:
    Och det vågar du skriva på FL? Herreguuuuuuud han förskingrar skattemedel!!! 

(skojar)
    Det jag funderar mest på är väl vad som händer om det kommer en kontrollant.
  • poirot
    Tom Araya skrev 2014-01-14 00:57:01 följande:
    Om man av företagsekonomiska eller personalpolitiska skäl måste ta betalt av sina när och kära på sin egen servering så tar man väl inte dit dem, verkar så urbota korkat!

Med tanke på att de varit tillsammans i två år och det verkar vara första gången ts är där så kanske det är precis så han hanterar det. Att ts var där vid detta tillfälle behöver ju inte vara hans idé och var det troligen inte heller, vem som helst kan ju gå in på ett café.
  • poirot
    Tom Araya skrev 2014-01-14 08:41:39 följande:
    ....eller så är det just därför TS inte varit där tidigare.

Hur tolkade du min kommentar? Jag ser inte varför ett "eller" passar in där.
Svar på tråden Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!