• Anonym (C)

Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!

Skulle ni skriva samma svar om TS var en en kille och hans tjej ägde ett café?

• Anonym (C)
    Anonym (Aaaaaaarg!!!!) skrev 2014-01-12 19:31:44 följande:
    Herre Gud vad ni är konstiga. Jag och han har varit tillsammans i 2 år! De bakar sina bullar själva på cafét. Det handlar inte om att jag inte kan betala, men att han tar betalt från mig kändes väldigt främmande. Jag och han ska flytta ihop och så småningom skaffa familj, och att ta betalt för en bulle och en kaffe för 40 kr var lite väl. Okej om det var kläder eller smycken,,,men en kaffe?????

Får alla hans vänner , släktingar m.m. betala eller bara du? Betalar hans mamma för en bulle?
  • Anonym (C)
    Anonym (ekonom) skrev 2014-01-12 19:54:59 följande:
    Utan tvekan, ja! Det har verkligen ingen betydelse. Aningslöshet och okunskap förekommer hos båda könen. Lika illa vilket som.

Inte för dig kanske , men det var flera som tagit upp jämställdhet , män och kvinnor , uppvaktande osv. För vissa verkar spela roll att det handlar om caféägarens tjej , och inte , kompis , syskon , mamma eller pojkvän.
  • Anonym (C)

Håller ned. Givetvis ska jämställdheten fungera på alla sätt. Ogillar folk oavsett kön som vill vara jämställda så länge det passar dem och utnyttja andra i andra fall. Oavsett det gäller ekonomiska fördelar fördelningen av hushållsarbete hemma eller vad som helst. Ser sådant beteende hos både män och kvinnor.

LillGris skrev 2014-01-12 19:59:46 följande:
    Vilket skitsnack. Det är fan inte kärlek att gå runt och bara "uhhh jag är tjeeej, jag ska bli bjuuuden". Ärligt. Jag fattar att killar är skittrötta på att de förväntas langa upp plånboken heeela tiden. Jag hade lackat ur om jag förväntades betala allt jämt. Jag förväntar mig ALDRIG att bli bjuden. Jag är en vuxen människa. Jag har ett jobb. Jag kan faktiskt betala själv.

• Anonym (C)
    LillGris skrev 2014-01-12 20:14:55 följande:
    Precis. Det finns en jävla massa brudar som gnäller om att det är så ojämställt och hemskt med könsroller när de får ta största delen av arbetet hemma. Men sen sitter de där och viftar med ögonfransarna och förväntar sig att bli bjudna såfort de är ute och äter, är på krogen eller vad som helst. Då är det tydligen ok att upprätthålla könsrollerna. När man själv vinner på det. BAH!

Exakt. Samma gäller lata mansgris som varken vill städa eller ta hand om barn , för då passar inte att vara jämställd... Man kan inte äta kakan och ha den kvar.
  • Anonym (C)
    Anonym (kvinna) skrev 2014-01-12 20:34:47 följande:
    Vilken tur att jag inte har dig som vän. Jag är generös och älskar att skämma bort de jag känner med allt möjligt, både genom att baka och laga mat samt ge presenter. Kanske därför jag också förväntar mig att mannen som påstår han älskar mig bjuder mig.

Jag håller med dig också , så länge alla är generösa mot varandra. Jag gillar bjuda min älskling , min familj och vänner och de bjuder också tillbaka. Älskar eller gillar man varandra då är man generösa mot varandra tycker jag. Gillar däremot inte folk som tar för givet att få allt gratis och blir arga när de inte får var dem vill.
  • Anonym (C)

Hur ofta bjudar du din kille TS? Om du bjuder honom ofta och han alltid vill ha betalt för allt du får förstår jag att du blir sur. Däremot tycker jag inte att en person som är man eller äger ett café måste alltid bjuda.

• Anonym (C)
    Anonym (loi) skrev 2014-01-12 21:24:06 följande:
    Gör likadant. Om han dricker vatten hemma hos dig, säg att det kostar 3kr.

Och toabesök 5 kr. ;)
  • Anonym (C)
    Fanny b skrev 2014-01-12 22:47:05 följande:
    Har du läst om varför många i denna tråd inte håller med ts? Om inte, så handlar detta långsiktigt  inte bara om en kopp kaffe och en bulle, om ts pojkvän hade bjudit henne på detta kanske han hade startat en trend, för om nu ts får gratis fika i hans kafé, då borde hans vänner och familj också få det. Han hade också visat inför sina anställda det går an att bjuda partners på fika, om hans anställda då också börjat göra detta, så hade det handlat om många som får gratisfika. Vilket skulle kunna innebära att många av stamkunderna inte är betalande, så antalet betalande kunder kan då minska. Och även han hade kunnat stoppa denna trend om det gått för långt, så hade det nog varit besvärligt. För det är lättare hindra något genom att inte tillåta det från början än att tillåta något för att sedan införa restriktioner. En annan sak är också att även fast det bara är en kopp kaffe och en bulle så är det sådana här försäljningar som fik får in pengar på.

Hur vet du att TS skulle alltid äta där gratis om hon får 1 bulle en gång? Genom sig själv känner man andra.... Det är möjligt att hon skulle göra så , men det är också möjligt att hon bjuder sin pojkvän väldigt ofta , men han ger henne ingenting , inte ens en bulle. Det framgår inte hur de gör alla andra gånger de träffas.
  • Anonym (C)
    januari33 skrev 2014-01-12 23:51:01 följande:
    Kan tänka mig att det är så att han vill hålla isär arbete och privatliv. Han kan mycket väl på sin lediga tid vara generös genom att bjuda på fika,middagar,biobesök osv

Eller så heter han Ebenezer Scrooge. ;)
Svar på tråden Min kille tog betalt från mig på HANS CAFÉ !!!!!