hur ska man kunna komma överens med barnets pappa
Han har inte tagit något ansvar alls nästan, men nu så har han barnet varannan helg men han får inte ha någon kontakt med mej angående barnet för sin nya flickvän. Förstår inte :(
Han har inte tagit något ansvar alls nästan, men nu så har han barnet varannan helg men han får inte ha någon kontakt med mej angående barnet för sin nya flickvän. Förstår inte :(
Okej, han lämnar barnet alltid sent, han svarar inte när ja skrev sms eller ringer så det är väl helt förståeligt att jag blir orolig?!
Och brumman, jag har aldrig pratat med flickvännen, men när pappan skulle ha sonen en gång så lämna han bort han istället för att dom skulle ut och dricka, då valde jag att skriva till pappan att det var så onödigt eftersom han inte träffat sonen på flera månader. Då skriver hon att det är jag som lämnar bort han och att jag ska acceptera att hon har lika mycket rätt som mej angående våran son och massa annat, det var det första "samtalet" jag hade med henne sen har det bara fortsätt. Har aldrig skrivit aannars om det nu inte handlat om våran son, eftersom han ofta fått åkt in på sjukhuset för sin astma. Så jag har inte gått över gränsen.
Okej, han lämnar barnet alltid sent, han svarar inte när ja skrev sms eller ringer så det är väl helt förståeligt att jag blir orolig?!
Men är det fel av mej att vilja kunna slappna av och veta att hämtning gått bra när pappan inte haft sonen nått själv under hela hans uppväxt? Sonen blir snart tre.. nej jag vill kunna veta att han har hämtat honom på sitt dagis och jag vill kunna veta att nu är dom Påväg hem med sonen igen efter att pappans helg är slut, vilket vi kom överens om med familjerätten .
Och när jag pratade med familjerätten så sa dom att jag ska kunna slappna av och inte ständigt behöva oroa mej. Så därför blir det ett nytt möte.
Ja exakt så är det jag menar! Tack för att någon förstod mej!
Att kräva att han meddelar när han e hemma med barnet kan du inte. Su vet ju när han åker.... du måste släppa kontrollen lite. Jag vet att de är överjävligt svårt men du kan inte tvinga han till information varken att han meddelar eller att du meddelsr honom. Har haft så många samtal med familjerätten om sådana här saker o vill inte pappan kan man inte tvinga. Och sedan jg släppte kontrollen till 80% så mår jag så mycket bättre när barnet är iväg. Som någon sa är du så orolig så bör inte umgänge finnas o du får göra en orosanmälan till soc