Inlägg från: Akua |Visa alla inlägg
  • Akua

    Filmtips på Netflix!

    Jag skulle önska att folk skrev kommentarer om filmerna på Netflix...Men det görs ju inte så mycket och då tänkte jag att vi kanske kan tipsa om filmer här ist :)


     


    Jag kan börja:
    Serien "Bron" är väldigt spännande och bra om man gillar svensk/dansk thriller-serie. Bra skådespelare.


    Filmen "Buried" är en klaustrofobisk otäck men bra film! Hela filmen utspelar sig i en kista med en skådespelare men ack så spännande den var!!! Blev överrakad över hur bra en film kan bli trots bara en skådespelare och en scen.

  • Svar på tråden Filmtips på Netflix!
  • Akua
    LillGris skrev 2014-01-09 19:52:24 följande:
    Derek, en toppenserie. Med Ricky Gervaise, bara på netflix.
    Annars kan jag rekommendera Dexter (snart kommer alla åtta säsonger upp), Walking Dead är svinbra. Och, bäst av allt, alla avsnitt av Buffy. Så peppigt!!

    Haha buffy!! Var hemma över jul och kollade igenom vhs-band.....typ 10 stycken var buffy ;)
  • Akua

    Förresten, går det att få annan färg än GUL på undertexten?! Tycker det är svårt att läsa ibland. Är det dessutom ljus bakgrund är det nästan omöjligt!

  • Akua

    Såg precis filmen "Nothing but the truth". Dramatriller.


    Bra film! Handlar om en journalist som till varje pris, trots att hon hamnar i häktet, inte vill avslöja sin källa! På slutet får man reda på vem källan var och det överraskade mig!!

  • Akua

    Shit, började igår att se "Walking dead". Gillar egentligen inte filmer som är övernaturliga och/eller innhåller zoombier men SHIT SÅ SPÄNNANDE DEN ÄR!!!!!!!!!!!!! OJ OJ OJ!


    Rekommenderar den stark om du vill ha spänning och klarar av lite äckliga scener!

  • Akua
    Mamma till Philip Nova Elliot skrev 2014-01-10 16:22:25 följande:

    Jaså hmm. Gillar inte heller zombies mm men då finns det kanske hopp...

    Ja se ett avsnitt och berätta vad du tycker! Du verkar ju ogilla övernaturligt på samma sätt som jag...intressant att höra om du också kan gilla serien! Drömmer
  • Akua
    Mamma till Philip Nova Elliot skrev 2014-01-11 10:11:52 följande:
    Nu har jag sett nästan hela första säsongen (!) och visst är det spännande ;)) ska se klart den idag och sen början på andra haha. Sen tänkte jag se breaking bad. Någon som sett?
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆

    Kul att du också gillade den trots det övernaturliga! Jag är inne på andra säsongen nu! Spännande!! Breaking bad har jag sett två avsnitt men jag fastnade inte alla för den. Får se om jag för ett nytt försök någon annan gång.
Svar på tråden Filmtips på Netflix!