• KimPossible

Min son är fikus men vill inte tala om det för oss

Om du misstänker att din son tror att han är en krukväxt så tycker jag absolut att du ska ta upp det så att han kan få hjälp. 

Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • KimPossible
    Anonym (Ja fikus..) skrev 2014-01-09 17:32:10 följande:
    Tycker många av er fokuserar på helt fel grej, vad f** är problemet med att använda ordet fikus? visst finns det andra ord man kan använda men likväl förstår vartenda en av er vad TS menar... spelar ni bara korkade?? försöker ni vara roliga?? suckers.... (just det... det här ordet betyder ju något annat men ni vet vad jag menar.... lr??)

TS, Det kan hända att din son är just orolig för hur ni ska reagera. Det kan ju såklart vara så att han är orolig för egen del, att han tvekar? att han behöver förlika sig tanken att han faktiskt är homosexuell?? Ställ frågan om det är något han vill prata om eller behöver hjälp med. Samtidigt kan ni säga till honom att ni kommer att lyssna på vad han än har att säga utan att tänka något dumt om honom, lite subtilt. Hoppas det går bra.
    Vi reagerar för att detta inte är den första tråden på temat, uppenbarligen av samma skribent, precis som vissa påpekar. 

Det är bara ett sätt att tramsa och förlöjliga, vilket börjar bli förbannat tröttsamt. Alltså inte värt att ta på allvar. 

Varje vuxen människa med fler än två hjärnceller skulle uttrycka sig helt annorlunda om det handlade om ett riktigt exempel. Ja, möjligen då förutom en och annan homofob, men de faller ju då på det där med "fler än två hjärnceller"...
  • KimPossible
    Anonym (Ja fikus..) skrev 2014-01-09 17:48:57 följande:
    Uppenbarligen av samma skribent?? lyckas ni pinga till TS dator via FL?? eller är det någon som har inside info från någon på FL??

Men ok, brukar inte följa dessa trådar öht men ni som gör det har kanske en annan känsla och då kanske det är så. 

TS... retas inte!! Tungan ute
    Normala människor brukar inte uttrycka sig på det sättet som Ts gör, något som även förekommit i några andra trådar. Om språket är detsamma i alla trådar, är det rimligt att anta att det är samma skribent. 
  • KimPossible
    Knota skrev 2014-01-09 18:22:47 följande:
    Jag tror ts har större problem som tror att en krukväxt är hennes barn. Men hon kommer få söta barnbarn.
    Har hon tur kanske han parar sig med en Azalea och skapar en helt ny sort! 
  • KimPossible
    Anonym (hiha) skrev 2014-01-09 20:24:46 följande:

Jag önskar mina barn att föra familjenamnet vidare, inte rövknulla den till undergång.

Nej, det är dom antagligen inte.

Men om det otänkbara skulle yttra sig så har dom inget här att göra.

Om man nu ska ta eländet på allvar (jag låtsas en stund);

De kan föra vidare familjenamnet ändå, eftersom de naturligtvis kan få barn fast de är homosexuella. Om du nu har missat att vi skriver år 2014 och att landet heter Sverige. 

Kastar du ut dem ur familjen om de inte följer dina sjuka ideal så hoppas jag vid den gud jag inte tror på att du verkligen får ångra dina ord en vacker dag och sitta där ensam och bitter. Man saknar inte kossan förrän båset är tomt. 
  • KimPossible
    Anonym (hiha) skrev 2014-01-09 20:39:33 följande:

hhmm egna barn?

Nu vet jag inte vilka tekniska bedrifter jag har missat men bögar kan inte få barn, eller det är nått du har missat på biologi mellanstadiet?

Hur menar du att värna om kärnfamilj är sjuka ideal, snarare att inte fördöma bögar och deras äckliga rätt att fostra barn är sjuka ideal.

Ja, jag har två egna barn, söner, och bryr mig inte ett smack om deras sexuella läggning. Så länge de är lyckliga och har en partner som respekterar dem och behandlar dem väl är jag glad.

Klar en bög kan få barn! Jag undrar snarare om det är du som missat biologin i skolan. Dessutom missat väldigt mycket av hur samhället utvecklats. Mår du bra där under stenen?

Att fördöma människor för deras sexuella läggning är sjukt, ja. Men det behövs som jag skrev tidigare fler än två hjärnceller för att begripa det, så jag får väl se dig som ett hopplöst fall. 
  • KimPossible
    Anonym (irri) skrev 2014-01-09 21:27:37 följande:
    Om det nu är så förbannat tröttsamt så borde du nog sluta hänga inne på FL. Du kommer aldrig kunna styra vad folk skriver, tycker, eller tänker. 

Jag ser dig skriva på nästan varenda tråd jag är inne och läser. Då får du tåla det du läser också! 
    Haha, då läser du nog väldigt få trådar.  

Jag har inte skrivit i så speciellt många trådar på sistone, eftersom det har funnits annat att göra. I dag är nog första dagen på länge då jag faktiskt tar mig tid att sitta här någon längre stund.

Dessutom undrar jag var jag skrev att jag ville styra vad folk skriver, tycker eller tänker? Mig veterligen  har jag inte gjort det, bara skrivit att jag är trött på alla förbannade fejktrådar som snart är fler än de seriösa. Är det fel att tycka så? 
  • KimPossible
    Anonym (irri) skrev 2014-01-09 21:32:25 följande:
    Apropå hjärnceller. Jag är homofob och har en IQ på 118. Brist på hjärnceller? Nej..
    Hur har du kunnat få ett så exakt resultat? Du vet att de tester man gör på nätet inte är tillförlitliga, hoppas jag. 
  • KimPossible
    Anonym (irri) skrev 2014-01-09 22:13:20 följande:
    Ja, jag har en rädsla för bögar. Jag blir äcklad av dom och vill inte ha dom nära mig. Bara tanken på att exempelvis sitta i en restaurang samtidigt som en bög, ger mig rysningar.

Och ditt försök att lära mig något gick helt åt skogen då jag råkar vara extremt rädd för spindlar. Jag är så rädd (fobi) att jag inte klarar av att döda den utan avlägsnar mig hellre från den. Samma med bögar. Jag avlägsnar mig kvickare än kvickt. Vill inte ens andas samma luft som dom.     
    Intressant. Hur vet du om det sitter en bög i samma restaurang som du, går du runt och frågar efter andra gästers läggning innan du slår dig ner eller hur funkar det? 
  • KimPossible

Rätt intressant också att de "stolta homofober" som skriver i tråden verkar brottas med allvarliga aggressionsproblem. Det är nog hög tid för lite terapi, ja. 

• KimPossible

Det var det där med aggression, som sagt. Holy crap, att vissa ens får gå lösa (och för den delen klarar av att gå upprätt) är ju helt makalöst. 

Svar på tråden Min son är fikus men vill inte tala om det för oss