Inlägg från: Slagathor |Visa alla inlägg
  • Slagathor

Namn som passar till Freja?

Freja kommer om vi får som vi vill, få ett syskon inom ett år. Vad ska hon eller han heta? Jag kommer bara på flicknamn.

Namnen ska passa ihop med freja. Dvs gärna innehålla bokstaven J och/eller sluta på A.

Mina alternativ hittills

Maja
    Lucia
    Elva
    Greta
    Hel

Junior

Men inget namn känns sådär himla hundra. Vad tycker ni?

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Svar på tråden Namn som passar till Freja?
  • Slagathor

Ingen som har ett enda litet förslag?

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Slagathor

Tack för bidragen. Gillade Lilja så det hamnar på min lista :) är hur kräsen som helst. Har fortfarande bara Junior om det blir en pojk .

• Slagathor

Tyr och karna var fina. Liv är ett favvonamn men sambon ogillar det.

Svea är också väldigt fint men jag har en god vän med en jämnårig dotter till min som heter det.

Loke passar med Freja, men det är också ett namn som sambon skulle såga

• Slagathor

Ninja är också fint men jag tänker på att det ska hålla hela livet och det gör det inte

• Slagathor

Mirja låter finskt, milja associerar jag till namnet million och miljö haha. Funkar icke.

Fast isf borde jag inte fundera på namnet Hel. Det är lika oskuldsfullt som Loke ;)

• Slagathor

Idun är fint men klingar inte med freja.

Gunnar kommer väl ingen mer nånsin bära som förnamn?

Oliver är också fint...på andras barn.

Kom igen, annat än fornnordiska namn?

• Slagathor

Love är inte alls ett alternativ för mig

Svar på tråden Namn som passar till Freja?