• liv

Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?

Mälaröbo skrev 2014-01-09 11:25:39 följande:
    Jag tycker du ska göra på samma sätt som om ett biologiskt storasyskon blivit sjuk.
    Men lägg av... Det är inte samma sak. Ett biologiskt barn hade aldrig varit borta. Man kan inte jämföra bonusar med biobarn. Det är inte samma sak. De är lika mycket värda men den praktiskt situationen ÄR INTE likadan.
  • liv
    a no nym skrev 2014-01-09 19:35:50 följande:
    Kan inte låta bli att lägga mig i. Har en extremprematur så jag vet hur den biten känns. Vi blev utskrivna i ungefär fullgången tid och vi hade syskon till bebisen därhemma. Vi var väldigt noga med handhygienen och sjuka o snoriga syskon fick inte pilla på bebisen. Men aldrig att jag ens övervägt att skicka bort sjuka barn för rädsla av att prematurbarnet skulle bli sjukt. Det går att lösa med att hålla dem ifrån varandra. Jag vet hur jobbigt livet på neo är och hur jobbigt det är när livet hänger på en skör tråd. Däremot vet jag inte hur det är att vara bonusmamma, men jag välkomnade alla i mitt hem även om jag hardeen kanske något mer känslig bebis än de flesta andra.
    Hon ska inte skicka iväg... Bonusen är redan borta.

Hur kommer det sig att man kan ändra tider och helger om föräldern vill åka bort eller har något särskilt uppbokat men när det gäller livet på ett prematurbarn så är det helt plötsligt oacceptabelt att flexa lite...
  • liv
    Litet My skrev 2014-01-10 11:13:43 följande:
    Pappan kan väl, som är förälder till båda? (och som det faktiskt är upp till att lösa situationen både med barnvakt om mamman inte kan och att ta ansvar att träffa det andra barnet också)
    Vill man vara ordningsnazist så får man väl vara det. Jag tycker att det är idiotiskt att skicka iväg sjuka barn en helg till en preemie. Vad är anledningen??? Dör ungarna av att komma nästa vecka? Nej.
Svar på tråden Ska jag utsätta min för tidigt födda för detta?