• MalinP82

Gravid igen efter 7 missfall!!!

Har sen min 7 åriga son va 1 år gammal försökt skaffa syskon vilket resulterade i 7 missfall under 4 år och dom sista åren ingen graviditet alls... Började för 6 månader sen hos en ny läkare som tyckte att vi kunde prova med Lutinus 3 veckor efter positivt gravtest men vi fick inget för att vi inte blivit gravida dom sista 2 åren utan hon sa att hon trodde det skulle ske naturlig väg...
    O i fredags plussade jag Men är så rädd, vågar inte ta till mig detta riktigt för är så rädd att det inte kommer gå vägen denna gången heller...

Pratade med läkaren idag om min oro o så o då sa hon att Lutinus kan ju göra att man lurar kroppen att behålla nåt som egentligen skulle bli ett missfall så vi får ju helt enkelt se på VUL som jag fick om 2 veckor...

Mådde jag dåligt innan samtalet kan ni ju gissa hur man mår nu...
    O nu när jag känner efter så har ja egentligen inga direkta gravsympton vilket gör mig ännu nojigare...

Är i v 5+0 idag...

Hoppas tiden går fort till den 23/1 o att vi ser ett pickande hjärta därinne...

• Svar på tråden Gravid igen efter 7 missfall!!!
  • MalinP82

Var inne på läkarekontroll idag och bad om ett VUL för jag blödde lite imorse Rynkar på näsan
    Hon såg en förtjockad slemhinna o stängd livmodertapp tyckte jag hon sa och en gulkropps nånting men inget foster...!!!! Ahhhh.... LIVRÄDD!!!
    Antaligen är jag inte så långt gången som jag tror annars kan det vara utomkveds sa hon men såg ändå inget tecken på det eller att det skulle vara missfall heller...

Lämnade blodprov idag och ska lämna igen i övermorgon och stiger värdena ska jag på VUL den 23 som planerat... Nu är jag livrädd kan jag lova... Tänk om hon ringer imorgon och säger att dom gravhormons testet visar över 1000 (då ska det synas på VUL, gör det inte det då så är det nåt fel...)

HOPPAS att det bara är så att jag inte är lika långt gången som jag trodde...

• MalinP82
    che71 skrev 2014-01-14 17:03:09 följande:
    Håller tummarna!!
    Men vet du när du hade ÄL?
    Jag hade en ofostrig graviditet i våras då hcg steg som det skulle, var uppe i 25000 i vecka 9 men på VUL var det inget foster, bara hinnsäck o gulkropp...sen blödde det ut som missfall 1 vecka senare.
    Jag hade ÄL den 20 december...
  • MalinP82

Hon såg ingen hinnsäck heller ju... Fan skulle tagit upp om ofostrig graviditet nu blev ja supernervös för det... Hoppas hon ringer med provsvaren imorgon så ska ja passa på att ta upp det...

• MalinP82
    Vilaa skrev 2014-02-10 10:32:09 följande:
    Tråkigt att höra =( Är i samma sits, har också haft 7 missfall och nu senaste året inte lyckats bli gravid alls =( Också en son sen tidigare, 5 år gammal.
    Usch beklagar, det är ingen rolig sits men vi får vara glada att vi fått 1 barn... Hade varit så mkt jobbigare att gå igenom detta och inte haft nåt... Alla mina missfall har jag fått efter min son...
    Men nu har ja sagt att ja utsätter mig inte för detta en gång till så vi har satt oss i kö för adoption och det känns ju skönt att tagit det steget... Hoppas det löser sig för dig...
  • MalinP82
    isisisis skrev 2014-03-16 18:16:26 följande:
    Blodförtunnande hjälper mot mf.Läs trådar i ämnet.Googla .

Har provat blodförtunnande men inte funkat på mig

Men nu är vi i full gång med adoptionen och det känns helt rätt

Svar på tråden Gravid igen efter 7 missfall!!!