• whatever1986

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Anonym (Mig tant) skrev 2014-01-10 16:05:38 följande:
    Vilken enhet har ni sökt på? Väntetiderna kan mycket väl vara de som står på hemsidan eller så kan de vara både kortare och längre.

Vi har sökt på nätet så jag vet inte var det hamnar. Jag bor i Skåne så borde det inte hamna i Malmö då?
  • whatever1986
    Anonym (hoppas) skrev 2014-01-10 16:01:30 följande:
    Det låter ju bra. Vad jobbar du med? Ni kanske kan öppna eget bageri.

Jag är nästan färdigutbildad socionom
  • whatever1986
    Anonym (hoppas) skrev 2014-01-10 16:38:12 följande:
    Det blir inget bullbak med andra ord.

Haha jo det kan det bli i framtiden kanske. Jag gillar ombyte
  • whatever1986
    Smilla75 skrev 2014-01-10 17:31:22 följande:
    Javisst, det gör det. Er ansökningsdag kommer att vara i november. Ni är gifta och det blir säkert inga konstigheter, mer än att ni tyvärr får vänta en tid som så många andra.

Tack så Mycket för svaren, skönt att veta lite mer
  • whatever1986
    Anonym (hoppas) skrev 2014-01-10 17:16:35 följande:
    Då önskar jag er lycka till och hoppas att han inte förändras efter att han fått PUT.

Tack
  • whatever1986
    Jozie01 skrev 2014-01-13 20:44:29 följande:
    Bara för att du bor i Skåne så betyder inte det att ärendet hamnar där. Jag bor själv i Malmö och min mans ärende hamnade uppe i Solna :/

Okey då vet jag det tack för svaret man känner sig helt vilse i allt detta.
  • whatever1986
    Jozie01 skrev 2014-01-13 21:17:35 följande:
    Jo samma här. Man får inga raka svar på någonting :/ hoppas att det kommer fixa sig för er snabbt iaf :)

Väntar ni eller är ert klart?
  • whatever1986

Nej USA verkar ha förtur inom det har jag märkt också. Taskigt att det ska vara så men det är ju bra för er

• whatever1986
    Karibusana skrev 2014-01-29 09:27:21 följande:
    Kan tillägga att han i somras blev nekad turistvisum. De råd jag kan ge till någon som går och funderar på att ansöka är att verkligen se till att berätta så detaljerat som möjligt i ansökan och se till att alla dokument som efterfrågas bifogas. Och man bör ta med så mycket "bevis" som möjligt till intervjun. Min pojkvän hade med foton, kopior på mina flygbiljetter och visum, samt kopior av biljetter för resor vi gjort tillsammans inom Tanzania. Beslutet fattades bara timmar efter hans intervju så uppenbarligen räckte detta.
    Kul att se att det går fort för en del, även om det är orättvist att beslut inte fattas i turordning. Min man sökte turistvisum tre gånger i våras, vi skrev väldigt detaljerat i ansökan och bifogade alla dokument. Min man hade med foton, dock inte kopia på mina flygbiljetter, och vårt äktenskapscertifikat. Jag hoppas att det kommer gå fortare för oss, men känns inte som att man vågar hoppas för mycket.
  • whatever1986

Fick veta idag att vårt ärende ligger i Sundsvall är det någon som har erfarenhet från väntetiderna där? Om de är snabbare eller långsammare eller så? Vi har ingen handläggare än men de sa på kundservice att ärendet ligger i Sundsvall.

• whatever1986
    Smilla75 skrev 2014-01-29 13:11:06 följande:

Låter bra. Bättre än Solna/Norrköping.
    Hoppas det går fortare än 10 månader i alla fall!
  • whatever1986

Jag håller tummarna för oss alla! Det är jobbigt att vänta men samtidigt kan man ju inte göra något åt saken. Hoppas på att de lyckas få det gjort snabbt, månaderna är så långa.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid