Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Jag undrar samma som föregående frågade?
Jag undrar samma som föregående frågade?
Tack för svar! Men hur klarar ni utan varann så länge! Nu var det bara en vecka sen sågs men känns som en evighet. Tänker på om det tar ett och halvt år till beslut tagits så lika bra söka nu. Ska spara alla biljetter, telefonsamtal, chattar, bilder m.m. Har planerat att gifta oss. Inga gränser ska stoppa den kärleken. Ska vara stark och kämpa.
Kostar det 1500 kr för ansökan om vi inte är gifta?
Hej! Jag förstår detta kommer ta lång tid. Han är asylsökande i Finland. Så jag tror inte att han får tillstånd resa hit. Men jag gör det så ofta som möjligt. Otroligt att höra hur långa väntetiderna är. Önskar alla som kämpar lycka till!
Hej!
Tänkte fråga om era erfarenheter av liknade situation. Min pojkvän har haft arbetstillstånd i flera år. Sen bytte han till asyl och fick avslag . När han då skulle söka nytt arbetstillstånd så kom det en ny lag. Att han behöver göra det från hemlandet. Vi tänkte vi skulle nu söka på anknytning eftersom vi är sambo. Migrationsverket säger han även då måste göra det från hemlandet. Jag har tillräckligt stor lägenhet och lön. Så uppfyller försörjningskravet. Hur lång tid tror ni det kan ta? Kan de neka oss om han söker pga anknytning. Jag mår jätte dåligt nu för är så nervös, Finns det nåt hopp...
Hej! Ni som väntar i ärenden pga av anknytning hur länge har ni fått vänta på beslut?