Inlägg från: Anonym (chiimuu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (chiimuu)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej Smilla75

Jag har nu väntat i 22 månader för en så kallade utredning, först låg vi i solna enhet 2 för att sedan efter 9 månader flyttas till solna enhet 3 där vi nu legat sedan i Jan där teamledaren alltid är borta eller på semester nu senaste veckorna har hen varit aktiv i sin post. Pratades vid med hen för 3 veckor sen som att vårt ÄRENDE skulle utdelas till en handläggare den veckan OBSERVERA fick inte den informatinoen från någon annan enhet eller från kundtjänst utan från självaste teamledaren som står på mitt ärende när jag ringer för en vecka sedan till kundtjänst i hopp om att veta vem min beslutsfattare är för att skicka in självmant kompletering visar det sig att hen temaledaren står fortfarande kvar när jag sedan mejlar henne och får tag på henne till slut säger hon sig inte veta när ärendet skall tilldelas och vill inte alls föra en dialog där jag tydligt förklarar att de folks liv vi diskuterar och inte någon jävla plagg som inte passar, återigen säger hen då att tiden inte kan uppskattas och att JAG måste ha förståelse för handläggare som blir sjuka och att det går framåt men jag sa till hen då att jag skiter fullständigt i om folk som söker 2018 kommer få svar på 4-6 månader lycko dom, jag är den som sitter i skiten nu och plågas för varje dag som går.  Hur ser migrationsverket på sånt utlova lögner på lögner. 

Snart är det sommar och semestrar och vi är inne på 22 månader som sagt och väntetiden är 24 uppemåt och hemsidan beräknar enligt mitt land och typen av ansökan 18-20 vilket 6 månader i gissning är också katastrof. 

Sedan skall de plussas på 2-3 veckor för kortet att skickas till ambassaden ja då är vi uppe i 25-26 månader och detta är inte en innefrån ansölkan för då hade jag verkligen inte brytt mig det är distansen som skär isär på förhållandet och vänta 25 månader för att få en kort på 2 år....??!!! 

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid