Inlägg från: Anonym (durichen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (durichen)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

lolita bunny skrev 2017-01-10 18:10:27 följande:

hej på er jag ser att det är många som går igenom svåra tider med långa väntetider hos migrationsverket. jag går också igenom. jag lärde känna min man här i sverige vi umgicks så mycket när man väl hade tid sedan gifte vi oss. efter en tid bestämde vi oss för att han skulle få stanna här för att kunna bygga upp vår framtid och kanske bilda en famlj. min man ansökte då från sitt hemland Bolivia på webbansökan om uppehållstillstånd med anknytning till mig den 3/5-2015. jag fyllde i formuläret. han gick på intervjun 12/4-2016 och vi väntar nu till en handläggare ska utses i vårt ärende. det är jätte jobbig att vänta och när man ringer får ingen bättre svar. det värsta av allt är att vårt ärende finns hos solna och där är väntetiderna till 24 månader.

vi har nu väntat i 20 månader exakt. jag hoppas att vi får ett beslut snart men orkar inte vänta men samtidig ger jag inte upp hoppet. jag lider av detta även min man vi vet inte vad mer vi kan göra för att skynda på vårt beslut. hoppas att ni andra har haft tur att få beslutet och ni som väntar på beslutet önskar jag er all lycka till ge inte upp även fast det är jobbig.

mvh

lolita bunny

Jag lovar migrationsverket är falska och ljuger så när du går på intervju du svarar dom men dom är så fula så dom skriver annat jag är gift med en marockansk jag gick på intervju fick inte prata färdigt så jag fick avslag men idioten till handläggaren skrev sånt jag inte sagt så dom är fula jag vill bara varna dej
  • Anonym (durichen)

Jag fick vänta två är min man kommer från Marocko jag var på intervju och när jag kommer dit fick inte svara på frågorna till punkt jag fick avslag av idioterna så migrationsverket ljugerså vill bara varna går ni på intervju och du säger nåt då säger dom det har han inte sagt dom är så jävla fula idioterna på migrationsverket dom hade redan gjort upp mitt avslag kunde dom sagt på en gång då skulle jag inte behöva åka till dom varnar bara

• Anonym (durichen)

Migrationsverket bara ljuger lägg ner skiten i stället dom har inga utbildningar för och intervjua anknytning såren de dom är hemska och vidriga

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid