• Anonym (Aus)

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Smilla75 skrev 2017-04-21 11:23:47 följande:

Det är inget som hindrar att din far är skriven på adressen men du ska visa att du disponerar en egen bostad i huset.

Hej Smilla, undrar om du kan hjälpa mig, vi fick avslag på PUT (min partner är från Australien) därför att jag inte uppfyllde försörjning och bostads krav (eftersom vi båda bott i Australien) nu har jag ordnat med arbete i Sverige och åker till Sverige och börjat jobba den 1 juni, vi har även kontrakt att hyra min pappas hus, vi skickade styrkande dokument vid överklagan och har nu fått papper att förvaltningsrätten i Malmö fått vår överklagan, har vi någon chans tror du?
  • Anonym (Aus)
    Anonym (Jadu) skrev 2017-05-19 07:29:26 följande:

Förfogar du över bostaden själv? Bor din pappa kvar i huset? Du måste förfoga över bostaden själv annars måste du ha egen ingång kök och badrum utöver sovrum.

Vad gäller bostaden så räcker det 1 rok.

Tack så mycket för svar!

Jadet är ett 2 plans hus med 3 sovrum, pappa kommer hyra ut till oss iochmed att han vill flytta till något mindre- planen är väl att vi köper huset senare när vi har råd, så vi har skrivit kontrakt och överenskommelse etc. Och skickat in?

Vet du hur lång tid det tar för förvaltningsdomstolen att ta beslut?
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid