• Studenten789

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Jag är en student som lever på studiebidrag och studielån och är gift med en icke-eu medborgare. Vi ska gifta oss till vintern och vill ansöka om uppehållstillstånd via anknytning men är osäkra på hur det kommer att funka med de nya försörjningskraven. Jag kommer att ha en egen tillräckligt stor lägenhet och kan tänka mig att skaffa ett deltidsjobb vid sidan av studierna. Min inkomst kommer att ligga på runt 9700 (lån o bidrag) + 3500 (ett deltidsjobb) - 4000 (hyra). Är detta tillräckligt för att uppfylla försörjningskraven?? Det känns så hopplöst att undantagen togs bort precis när vi bestämde oss för att lösa vår jobbiga distans.
  • Studenten789
    kris91 skrev 2016-09-25 16:21:10 följande:
    Vad menar du med det? Det har absolut ingen betydelse var den sökande kommer ifrån. 

För att besvara frågan:
    Vad jag vet så räknas inte CSN lån som inkomst tyvärr. Om du kan, skaffa ett jobb för att täcka kostnaderna.
    Skulle det räcka med ett deltidsjobb då? Eftersom jag studerar på heltid. Jag tänkte mig att jag har en lägenhet med hyran på 4000 och ett deltidsjobb där jag tjänar runt 3000-4000 i månaden. Sen är resten csn lån o bidrag? är det tillräckligt då?
Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid