Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Helt otroligt! Omänskliga lagar som faktiskt får en att lida. Varför ska vår kärlek behandlas annorlunda för att vi råkar bli kära i någon som inte har uppehållstillstånd i landet. Kärleken kommer när den kommer och inte på beställning. Så här borde man inte få behandla människor över huvud taget. Min man och jag har varit ett par sedan maj 2012, blev sambo i December 2012 och gifte oss i Mars 2013. Vi har varit oskiljaktiga sedan vi träffades. Tillsammans med mina barn sedan tidigare förhållande har vi bildat oss en underbar famij. vi har redan upplevt 2 jular tillsammans, en massa semesterutflykter och så mycket mer. Han har fast anställning sedan " år tillbaka men fick avslag på sitt arbetstillstånd eftersom han hade 500 för lite i lön en månad och fattades arbetsgivarens försäkring för 2 veckor. detta på grund utav att företaget var nystartat då han började och de inte anslöt sig till något fackförbund förrän de kommit igång efter ett år. Nu den 2 December när vi just skulle fira vår tredje jul tillsammans ska han behöva lämna både oss och arbete och återvända till sitt hemland för att söka därifrån på anknytning. Helt totalt omänskligt....14 månaders väntetid! Vilken familj och äkta makar vill vara skilda åt så här länge? Detta är helt oacceptabelt och jag håller med föregående talare att vi måste höja våra röster och protestera. Våra liv ska inte tas i andras händer så här! man måste ha rättigheter oavsett vem man älskar !!! MÅR SÅ DÅLIGT :(