• fluffan84

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej.. tänkte bara höra ifall ni hört något mer efter intervjun? min pojkvän sökte 5 mars 2014, jag fyllde i formuläret 7 mars.. igår fick han mail om att de ville ha mer info av honom och att han kunde ta kontakt med ambassaden i abuja för intervju. Fixade båda och imorse fick han veta att han fått intervjutid 17 april....

• fluffan84

Hej! Min pojkvän är från nigeria :) vilket land är din pojkvän ifrån? Har du prövat och ringa dem efter intervjun? Har ni fått handläggare?

• fluffan84

Man vet ju aldrig hur lång tid det kan ta att få beslutet men man får hoppas på det bästa att det går fort.

• fluffan84

@yaayaa Har du pratat med teamledaren också i Örebro? Hur tyckte din pojkvän att intervjun var på ambassaden? Min ska ju på intervju om först en månad så jag kan inte göra något för tillfället innan intervjun är gjord.

• fluffan84

kan jag hålla med om.. kommer ta 6-7 tim för min kille o ens ta sig till intervjun med buss.. får se hur mycket de frågar..

• fluffan84

Det är synd inte personalen på ambassaden får besluta efter intervjun istället. Då skulle väntetiderna sjunka rejält ju.

• fluffan84

Hur lång tid tog det för er vars partner fått uppehållstillståndet beviljat att få tag i sitt uppehållstillståndskort från ambassaden?

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid