• kirakira

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Usch så mycket sjukt som sker på Mig!!! Blir helt less. 

Vi har också fått nåt dött nummer. Ärendet ligger i Solna, och jag ville fråga dem om det är en bra idé att flytta över den till Malmö, eftersom jag bor här. Får inte ut någon information alls. Min man har blivit antagen till universitetsutbildning och behöver svar från Mig innan mitten av juni, annars är det kört för honom, men det får man inte förtur för heller. Varför får vissa svar så snabbt?! 

• kirakira

Idag sa de till mig att de tar i den tur som ärendet blir kompletterat. Alltså om man har skickat in kompletteringar så är man längst bak i kön? Ingen aning om hur det funkar, men det låter som en rimlig förklaring till varför vissa får svar så snabbt.

Ska begära att de flyttar ärendet från Solna till Malmö nu idag iaf, för Solna är mer lik en gaskammare för ärenden verkar det som, och jag har flyttat till Malmö. Får se hur det går, men tydligen ska man behålla sin köplats. 

• kirakira

Näe, du mejlar bara migrationsverket@migrationsverket.se med ert ärendenummer och begär förtur och skriver varför, och bifogar intyg från läkare. Det är inte bara födandet som är viktigt, graviditet är ju en upplevelse som pappan inte borde få missa.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid