Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Hej tillbaks till ämnet!! Jag och min pojkvän lämnade in ansökan om att han skulle få komma hit till mig då vi ville starta ett liv ihop!
Jag har hört allt de där skitet ni diskuterar om muslim och kristen! Jag har många vänner gifta med muslimska män eller tvärt om!
Min pojkvän är muslimsk och jag kristen! So what? Det har inget med handläggnings tiden att göra! Där emot kan land och ort du bor på ha med saken att göra!
Vi ansökte på papper då vi kände det kändes säkrare och att väntetiden då va max 6 månader! Och att det kunde va lagom för att jag ville flytta till lund och göra i orning ett perfekt hem till oss och min son(sen tidigar)!
Idag den 22/4-14 har vi väntat i 19 månader och några dar!! Fattar ni! 19 månader!!! Heeelt absurt! Dessutom har vi dom senaste 5 veckorna blivit lovad varje vecka att få hem papper om intervju! Och fått höra det är 0 personer före i kö! Det senaste förra veckan jag fick veta var att min handläggare skulle hitta ett rum för intervjun och sedan skicka ut pappret samma vecka!
Ett rum! Jag behöver inget jävla rum!! Vi kan sitta ute eller på ett cafe eller inne på toan eller i korridoren men att vi ska behöva vänta i flera år för ett jävla rum!! Helt sjukt!
Ringa går inte, inte en jävel som svarar! Ringde under en vecka en gång innan över 120gr per dag utan svar!
Jag har fått konstiga auto mail där de står dom har semester 2012 ursäkta men det va 2013 då jag mailade den gången!
Mina papper ges till personer med semester och där efter ges dom till nån som är sjukskriven ich sen är dom på jobbet en vecka och sen jobbar dom deltid och ska va borta ännu mer!
En chef som frågar team ledaren om allt allt och inte kan säga ifrån att nu får ni sköta ert jobb utan helta tiden svarar "jag ska höra med team leadern"
I växlen har dom get fel handläggare fel information flertal gånger som att jag fått viktiga mail ang kompletteringar, fick då klart panik men då åter igen är dom på semester sjukskrivna tjänstlediga eller upptagna.
Och jag får gå en hel vecka och våndas mer än vanligt över att jag missat ett viktigt brev och att de gör att de tar ännu längre tid för oss att få va ihop! När jag äntligen får tag i någon chef så stämmer inte dom uppgifterna att jag missat ett mail ang kompletteringar!
Jag har inget bra att säga om migrationsverket och hur dom hanterar detta!
Jag mår sjukt dåligt konstant och har ingen ork till något då jag inte vet något om vad som händer där inne hos dom på migrationsverket! Det tär på ens krafter enormt!
Ledssen upptörd deprimerad tjej i lund skåne svensk adopterad från chile med pojkvän blivande man i kosovo!