yaayaa skrev 2014-04-15 11:06:13 följande:
"26 olästa svar" hade jag i denna tråd när jag nu loggade in.
så roligt, tänkte jag.. och så var det mest en massa rasistisk dynga.
jag hör den skiten varje dag, och jag är säkert inte ensam om det.
har fått alla möjliga kommentarer som
"asså... är din pojkvän högutbildad? för jag menar, jag tycker vi ska SLÄPPA IN ordentliga personer i första hand. givetvis ska liksom eeeh alla få komma eller så men... utbildning är ju.... viktigt"
"akta bara så det inte blir som i INTE UTAN MIN DOTTER. asså den är sååå hemsk den boken. har du sett filmen?"
" oj.. va kul! är han MUSLIM?? aha kristen, ok. det var ju bra"
"vad tycker dina föräldrar om detta?"
min vardag. och kanske blir det mer sånhär smörja när min fantastiska partner får sitt uppehållstillstånd beviljat. men all den skiten grundar ju sig i en sak: okunskap. tack för mig.
usch det är så tråkigt. Man märker verkligen skillnad på hur folk blir bemötta beroende på var de kommer ifrån. Jag vet två tjejer med killar från Marocko. De får höra saker som "se till att ha koll på ditt pass hela tiden" och "ring hem VARJE DAG så vi vet att du inte är bortförd eller ännu värre" när de har varit i Marocko. Tjejerna känner nog sina killar bättre än randoms som läst "inte utan min dotter"
Sen en annan kille, från Guatemala. När han behöver vara i kontakt med myndigheter så vill hans svenska sambo alltid vara med, för hon har märkt att han blir helt annorlunda bemött om hon är där. Är hon inte det är de nonchalanta och ger ofta felaktig information.
Jag är glad att min kille är amerikan, för hans skull. Att anpassa sig till det svenska samhället är svårt nog som det är. Om folk hade varit elaka mot honom eller mig på grund av hans ursprung och diskriminerat honom vet jag inte vad jag hade gjort.