Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Det blev så när min lilla varning togs emot så kapitalt fel.
Sorry, lämnar denna tråd.
I många år tänkte jag att jag kanske får skylla mig själv, men vårt barn och alla andra som drabbats av skitstöveln har ju faktiskt inte förtjänat det.
Det finns ju skitstövlar bland alla etniska grupper- det finns ju svenska män som importerar utländska kvinnor och sedan dumpar dem inom två år och ibland lägger beslag på barnen.
Det finns tyvärr gott om män som gärna vill ha en svensk kvinna och möjligheten att helt enkelt kunna skaffa svenskt pass- vilket de faktiskt skrev om i DN häromdagen. Passen säljs för löjligt mycket pengar, och kan användas för traffiking, människosmuggling och för att hjälpa till att smuggla knark.
Man gör det väldigt enkelt för sig om man bara slår bort fakta och skyller på rasism. Det är inte rasism att försöka hindra brott och onödigt lidande.
Med tanke på vad ts själv skriver så vill jag bara nämna att kvinnan som hann bli misshandlad av den här mannen, också var en ensamstående mamma. Det betyder förstås inte att ts behöver bli det, men om hon nu sitter med ett barn med en man som inte tillåter henne att skaffa pass till deras gemensamma barn och kanske på andra sätt begränsar hennes frihet, så hoppas jag att hon inte tar hit en till som, om de skaffar barn tillsammans, kommer att ha hela svenska rättsväsendet på sin sida. Ju mer utländska de är, och ju mer de framtår som rena analfabeter desto mer hjälp får de.
Jag har all förståelse i världen för alla ensamstående mammor som blir illa behandlade i vilket fall, men jag hoppas man tänker sig för innan man gör saken värre. Jag har förresten sett och träffat andra ensamstående svenska kvinnor utomlands som går på samma nit utomlands. Och alla tror att just de har träffat sin drömman.
Tänker inte heller göra fler inlägg i debatten - inte här i.a.f