• lillfisen

Min dotter är 2år och har ALDRIG sovit en hel kväll/natt

Förlåt att jag lånar tråden lite TS men inlägget från Eskimåkids fick mig att inte ge upp helt än. Vi har en kille på 16 månader som aldrig har sovit bra. Just nu vaknar han vid fyra varje natt och är förbannad men han blir ännu mer förbannad när jag går in till honom och stoppar om honom och går ut igen. Vi har oxå provat det mesta men idag har jag bestämt mig för, precis som du skriver, att prova att han får vara arg på egen hand. Det gör ont i mitt hjärta men det hjälper å andra sidan inte att jag går in till honom heller och jag börjar bli desperat efter sömn. Imorrn är det jag som inhandlar Eskimåkids. Är beredd att testa det mesta.

Eskimåkids skrev 2014-01-29 20:49:48 följande:
    Vi har också haft en usel sovare. Men nu i tre veckor har hon sovit hela nätter (bara minutlånga uppvak ibland). Vi tar knappt tro att det är sant efter att det varit helt normalt att sitta uppe 2-3 timmar per natt. Dottern är nu 17 månader. Så vad har vi gjort? Vi hamnade tillslut i ett läge där hon var arg och grät oavsett om vi hade henne i vår säng, om vi satt bredvid eller om vi gav välling. Så då provade vi att låta henne vara arg på egen hand, trots att det tog emot. Det tog ett par nätter så lärde hon sig att somna om på egen hand, men vaknade ofta och kunde vara uppe ett tag. Så vi provade att ge henne , eskimåkids, med mottot att det är ju inte skadligt iallafall, så värt ett försök. Och vips Så SOVER hon!!! Om det är omega3 som ger effekten vet vi inte, har inte vågat prova utan, sömnen är för värdefull...

Svar på tråden Min dotter är 2år och har ALDRIG sovit en hel kväll/natt