• MamaPapa

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Jag gick med häromdagen. Är fd "guldmedlem" dvs har nått målvikten förut. Den gången gick jag på möten men har nu under två år lagt på mig igen (mitt fel). Gått upp 10 kg (varav 7 bara sedan november). Provade i höstas både lchf och detox men inser det finns inga snabba fixar Så har nu återgått till en beprövad metod jag vet funkar för mig. Förra gången gick jag ner 38kg på ca 18 månader.

• MamaPapa
    MamaPapa skrev 2014-01-18 06:52:44 följande:

-1.2kg ????????

Vet inte vart frågetecknen kom från
  • MamaPapa
    Svarta Damen skrev 2014-01-21 22:10:43 följande:

MamaPapa: -1,2 kg på en vecka, eller? Låter kalas ju! :)

ingeborg34: Vad härligt att Du är nöjd. Berätta gärna mer. Vad äter du? Tränar du?

tessan27: Underbart att stå still i vikt under en sådan sockerstinn helg som julen. :) Och det verkar som Du äter "som vanligt". Är trött på alla dieter där man ska utesluta grejer och äta på ett visst sätt . . . inte så konstigt att man tröttnar då.

Kul att höra alla Era erfarenheter.
    Jag undrar lite kring propointsen. Hur räknar man ut hur många propoints man ska äta på en dag? Finns det någon formel för det eller hur funkar det? Och hur gör ni rent praktiskt med matplaneringen? Planerar ni flera dagar i förväg och skriver in i dagboken i förtid? (för jag antar att det finns någon dagbok där man fyller i vad man äter) - eller tar ni bara dagen som den kommer? Kör ni på särskilda VV-recept eller omvandlar ni era vanliga recept till propoints? O hur funkar det egentligen?

Oj så många frågor det blev. Men jag är så nyfiken. Vill veta allt och lite till. :)

Ja det var på en vecka.

När man går med online så skriver man in längd, vikt, hur mkt man rör sig etc så får man reda på hur många propoints man får.

Jag planerar inte så jättemkt framåt - någon dag eller så. Har med mig matlåda till jobbet så varje morgon skriver jag in (dagboken online) vad jag ätit till frukost och vad som är i matlådan.
Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!