Svagt positivt (?) gravtest, bruna flytningar i samband med BIM
Hej!
Jag är så förvirrad nu och undrar om någon varit/är i samma sits. Jag är idag på BIM+1. Tog ett gravtest i fredags på BIM-1 som gav svagt utslag (se bild) och sedan ett till igår, lördag, som var ännu svagare. Vågar jag ens tolka dem som positiva?
Sedan i torsdags har jag haft väldigt sparsamma, ljust bruna flytningar, så lite att jag knappt behöver trosskydd. Det märks nästan bara när jag varit på toa (lite brunt på papperet). Flytningarna har inte ökat i mängd eller ändrat färg trots att jag nu är inne på fjärde dagen. Jag har aldrig haft spottings/färgade flytningar innan mens förut – min mens brukar komma igång direkt med rött, rikligt blod.
Från och till sedan i torsdags har jag haft molvärk i ländryggen och tjejmagen, ungefär som mensvärk. Jag har aldrig tidigare haft mensvärk INNAN mens, utan den kommer i samband med att blödningen startar.
Om jag nu är gravid, ska jag tolka de bruna flytningarna som ett tidigt missfall? Jag har haft missfall en gång tidigare när jag bara var 17 år (visste inte ens om att jag var gravid innan missfallet) och har för mig att det började på samma sätt. Men vill inte ge upp hoppet riktigt än!
Någon som har något klokt att säga? Tacksam för minsta stöd/vägledning!