• Malmö01

Gravid och röker cannabis.

Ernst Hugo skrev 2014-01-06 13:51:55 följande:
    Otäcking@ Andra länders legaliserande ät OT. Men just Holland minskar ju antalet försäljningsställen och inför vissa andra nya restriktioner som ex avstånd mellan skolor och försäljningsställen mm.

Tycker inte det är något fel eller konstigt att man vill hålla barnen borta från droger. Men statistiken talar sitt tydliga språk, de har väldigt få missbrukare och brukare, sen kan man diskutera anledningen till detta.
  • Malmö01
    Avlyn skrev 2014-01-06 14:19:04 följande:
    Tänk såhär.... Hur påverkas DU när du rökte första gången? Hur mådde du, hur kände du när ruset gått över, hur var din avtändning osv.. Tänk då hur barnet i magen känner! Det finns kanske inga "vettiga" studier som visar att det skulle va negativt eller positivt att röka på under graviditeten... Men varför chansa? Det är visserligen ditt val hur du vill göra men jag skulle nog inte vilja ha en mamma som brukade nån form av drog överhuvudtaget! Man kanske inte tror det, men barn märker när deras föräldrar är påverkade! Sen kan jag ju bara nämna till de andra att en person som är påverkad av cannabis (alltså hög) får empatistörning under ruset och är därför totalt iskall om omvärlden! Och det vet JAG eftersom min vänskapskrets från dom yngre åren enbart bestod av pundare ;)

Man får ingen avtändning av cannabis. Pundare är någon som missbrukar amfetamin. Empatistörningar är något helt annat. Cannabisrus gör människor oftare än annat känslosamma och sympatiska.
  • Malmö01
    Shandi skrev 2014-01-06 15:30:11 följande:
    Om detta mot förmodan inte är en trolltråd, så blir tammefaen mänsligheten bara dummare och dummare med tiden...
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.

Jaså? Är du forskare i ämnet? Vilken fakta besitter du som inte offentliggjorts?
  • Malmö01
    Shandi skrev 2014-01-06 15:33:08 följande:
    öh, va?
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.

Läs igenom tråden så förstår du. Du talar som att du vet något om hur cannabis intrigerar med fostret vilket ingen annan vet.
  • Malmö01
    Shandi skrev 2014-01-06 17:26:23 följande:
    Haha snacka om att dra sina egna slutsatser... Hur drog du den kopplingen? Eller är du helt enkelt bara på krigsstigen och har bestämt dig för att diskutera ner allt och alla som inte delar in åsikt?

Du påstår dig ha kunskaper i ämnet när du uppenbarligen inte har det, vem är det då som drar egna slutsatser egentligen?
  • Malmö01
    Shandi skrev 2014-01-06 17:43:04 följande:
    När påstod jag det? Att jag anser att det är idiotiskt att bruka droger, är det att påstå att jag har kunskaper i ämnet?

IOM att du anser något så bör du ha kunskaper i det. Varför anser du det t.ex.?
  • Malmö01
    Anonym (Linda) skrev 2014-01-06 18:40:14 följande:
    Okej... och barnet i magens rättigheter då? TS: jag tänker inte ge mig in i diskussionen kring cannabis varande eller inte varande. Det enda jag skulle vilja skriva till dig är; konsekvenserna av det är oklara, är det hela världen att låta rökat vara tillsvidare, till dess att barnet är fött? /Linda

Är du emot abort också?
  • Malmö01
    Anonym (bella) skrev 2014-01-06 20:56:40 följande:
    En bekant gjorde detta och vid förlossningen tillstöt det komplikationer av någon anledning, de tog prover som visade positivt och det slutade med att hon blev av med barnet.

Det bevisar ju bara hur sjukt och kallt detta landet är.
  • Malmö01
    Anonym (bella) skrev 2014-01-06 21:05:45 följande:
    Barnet mådde inte bra så mycket vet jag.

Och hur bra mår han nu när han blev fråntagen sin familj?
  • Malmö01
    Anonym (bella) skrev 2014-01-06 21:17:23 följande:
    Det gäller att prioritera rätt och det gjorde inte mamman tyvärr. Den familjen som barnet är hos idag är en bra familj och mamman själv är enligt kompisen förstående till varför det blev som det blev. Går du omkring hög, full eller vad det kan tänkas vara så är man kanske inte den lämpligaste föräldern. Finns många dåliga föräldrar absolut, av många olika orsaker men att ett barn välkomnas till världen underviktig, med abstinens, andingssvåriheter och allt var det var det är inte okej.

Nej det handlar om att kunna fungera som förälder, sen håller jag med om att det är olämpligt men det finns betydligt värre föräldrar än de som röker på. Men någon abstinens får ingen nyfödd av cannabis och undervikten och andningssvårigheten är med all största sannolikhet inte orsakad av en drog som cannabis, dock kan jag inte veta om det finns ett samband eller inte.
  • Malmö01
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-06 22:29:04 följande:
    Nu har du skrivit en massa här i tråden om hur ofarligt cannabis är för de som brukar och även för de ofödda barn som råkar befinna sig i brukarens mage. Är du snäll och skakar fram lite källor på det. Det måste ju finnas beskrivet någonstans eftersom du så tvärsäkert kan hävda detta.

Något av det ovanstående har jag inte sagt och källor har jag bidragit med, som tål granskning.
  • Malmö01
    Miss P skrev 2014-01-06 22:42:40 följande:
    Behöver folk ha källor för att fatta att droger är farliga? Tror du inte det skulle vara fullt lagligt att bruka under graviditet eller varför inte när som helst om det var ofarligt? 

Ja, man måste kunna granska ALLT. Annars lever vi i okunskap och i tro. Alkohol är fullt lagligt att bruka för alla och det är den farligaste drogen människan har undersökt. I många länder är det fullt lagligt att bruka när som helst. Vad svenska staten tycker är med andra ord, ganska ointressant. Med din logik skulle man kunna fråga "om judar inte var farliga för samhället, tror du då Hitler skulle mörda dom?" Lagböckerna är uppbyggda på moralism och gammalmodig okunskap som inte tål granskning.
  • Malmö01
    vampyria2 skrev 2014-01-07 00:39:04 följande:
    korralin skrev 2014-01-06 21:45:26 följande:
    Cannabis kan inte ge fysisk abstinens (dvs att kroppen behöver det för att fungera) utan enbart psykisk (dvs du känner att "shit vad sugen jag är - jag måste ha!") så att barnet skulle ha abstinens till följd av mammans cannabisbruk under graviditeten är inte möjligt.
    Okej nu antar vi att ni har helt rätt i att just cannabisen ger inte dessa symptom men vet ni hur man fixar till en joint eller? Tror ni att man gör en utan tobak och bara rent cannabis? Så även om själva cannabisen inte ger dessa saker till fostret så lär nikotinet som man blandar ut det med göra det.

Klart man kan rulla rent.
  • Malmö01
    vampyria2 skrev 2014-01-07 01:23:23 följande:
    ja men det är extremt ovanligt att folk röker så, det brukar vara de som är riktigt ner i det hela och till och med de brukar göra det mest vid "speciella" tillfällen.

Bara nybörjare som förstör med tobak. Bong och pipa är väldigt populärt också.
  • Malmö01
    Miss P skrev 2014-01-07 12:31:29 följande:
    Fast det är väl ändå lite skillnad. Alkohol är OK (utom när man är gravid) i lagom mängder. Droger (som du och andra mycket väl vet om att det är) är betydligt farligare annars hade det väl sålts i affärer med de sedvanliga varningstexter. 

Enligt de senaste studierna som gjorts är alkohol den farligaste drogen människan har uppmätt, både för individen och för samhället i stort.
  • Malmö01
    bitterkopp skrev 2014-01-07 19:27:00 följande:
    Hur skadligt eller bra det än är så är det olagligt. Vet ni vad det betyder? Va? Att man varken får bruka eller missbruka någon form av cannabis överhuvudtaget. 

Har man tillstånd att bruka cannabis i Sverige så är det väldigt lagligt.
  • Malmö01
    Anonym (pucko) skrev 2014-01-08 20:44:05 följande:
    Fakta kan vinklas. Fakta kan selekteras. Allt för att få fram det resultat man vill påvisa. Såvisst kan fakta vara drogromantisering, allt handlar om trovärdighet.

Ja anti-drog organisationer brukar vara duktiga på det du beskriver. Läkare och fristående unerrsökningar brukar få andra resultat.
    Sänk SD, MP, M, KD och S ur riksdagen
  • Malmö01
    Anonym (pucko) skrev 2014-01-08 21:49:25 följande:
    Jag tror nog att det sker lika väl på båda sidorna om inte mer på den drogliberala, av dom som har ett missbruk att skydda.

Så universiteten som utför undersökningarna är missbrukare?
    Sänk SD, MP, M, KD och S ur riksdagen
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.