Gravid och röker cannabis.
Jag skulle vilja veta vad exakt du (gravid) tänker att du skulle få hjälp med om du blev inlagd?
Jag skulle vilja veta vad exakt du (gravid) tänker att du skulle få hjälp med om du blev inlagd?
Mm jo men jag tänkte på det här med cannabis. Att hon liksom känner sig "tvingad" av vården att röka på, eftersom hon inte blir inlagd. Mig veterligen behandlar man bara själva intorkningen, och inte illamåendet, vid en inläggning
Kretonger bildas när kroppen börjar bryta ner sig själv för att ingen näring tillförs. Det kan vara vid fasta, diabetiker som inte får insulin eller om man kräks jättemycket. På sjukhuset får man dropp, både vanligt o med glukos. Ibland även näringsdropp. Man justerar kroppssalterna o i svårare fall även andra kroppsegna ämnen som hotar ta slut. Man ger medicin mot illamående o såklart följer man blodvärdena kontinuerligt.
Men gud, kretonger?? Skyller på iphone. KEtONER ska det va
O just det om de är farliga - man kissar ju ut själva ketonerna men de är ett tecken på att blodet är surt (lågt pH) och det är toxiskt för vävnaderna. Så på så vis är de teoretiskt sett farliga.
Fast om jag hade rökt samband under tidig graviditet hade jag varit mer orolig för senare symtom avseende inlärnings-, kommunikations- o koncentrationsförmåga. Fast det är såklart bara för att jag har moralpanik. Och vill stigmatiseeeeeera.
Nu anläggs centrala nervsystemet under första trimestern och inte i samband med förlossningen. Antar att du testat att röka råmjölk? Var det skönt?
Jag tog bara det för givet eftersom colostrum tydligen är flytande cannabis..?? Eller har jag missförstått?
Annars hade du tagit dig en slurk?
Att du/ni tar min kommentar på allvar säger en del om nivån
Nej du frappa jag försökte bara på ett humoristiskt sätt belysa hur patetiskt ert argument om råmjölken är. Bara för att den bl a innehåller molekyler som binder t cannabinoidreceptorerna betyder det inte att det är ok att röka på som gravid. Det är olika saker, ja olika världar! Synd att ni är så spända. Men visst det här är väl tunga o allvarliga saker för er
Haha!! Må ts man möta dig i en mörk idiotgränd ndfnf, ty du kan förmedla klarsynthet i denna komplicerade o mångbottnade fråga.
Och det menar jag!
Det var nån här som pratade om en film där man ser tobaksröknings kärlsammandragande effekter på fostret. Hittar inte inlägget. Nån som vet vilken film som avses?