• VitaMoln

Gravid och röker cannabis.

Absolut. Jag vet också att det finns inget illamående i världen som skulle få mig eller nån annan läkare jag känner att stötta cannabisrökning under graviditet.

• VitaMoln

Du o ditt klyschiga vokabulär. Jag försöker inte stigmatisera" nån. Men kan fan inte låta bli att säga nåt när jag läser såna här dumheter.

• VitaMoln

Roligt att du tar neurosedyn som exempel. Det är ju just detta jag har försökt förmedla hela tiden. Att aldrig ge något till gravida eller ammande vars säkerhet inte har tillförlitliga bevis på. Tack för det!

• VitaMoln

För övrigt har jag trevliga erfarenheter av cannabis rent personligen. Det jag hela tiden talat om är cannabis i samband med graviditet.

• VitaMoln

hm, omöjligt att svara på vad som hände din kompis. Men skulle gissa att man kanske blev orolig av nån annan anledning och att missbruket kom fram på så sätt? Vet inte hur man skulle gissat sig till det utan några andra tecken på att allt inte stod rätt till.

• VitaMoln
    Anonym (cannabis) skrev 2014-01-11 17:31:51 följande:

Man kan få psykos av sådana trådar, en total psykbryt när man ser vilka floskler folk sprider och vilken okunskap frodas.

Av cannabis däremot, finns inget som tyder cannbis kan skapa psykos, om man sedan är predisponerad mot tillståndet så kan cannabis fungera som utlösare, dock i det stora hela så är risken långt större att stress trauma personlig tragedi eller andra tyngre droger som står för det, cannabisens egenskaper på det området är i princip mytomspunna utan nån verklighetsförankring.

Håller med om rad 1. 
    Det faktum att graviditet och förlossning är en mycket stor riskfaktor för psykos hos predisponerade förstärker ytterligare att undvika andra kända utlösande faktorer, i det här fallet cannabis.
  • VitaMoln

Frappo j såg ett par när j jobbade på psyk. Det brukar ta ett tag innan man upptäcker dem så de hinner oftast gå hem fr bb. Sök på postpartumpsykos

• VitaMoln

"Jag och mitt barn kan dö om jag inte får röka cannabis under graviditeten". Det här måste vara påhitt..? Snälla?

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.