Inlägg från: Anonym (Gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid)

Gravid och röker cannabis.

Anonym (hm34) skrev 2014-01-11 16:01:47 följande:
    man kan bli vattenförgiftad
    Ja? 
  • Anonym (Gravid)
    frappa skrev 2014-01-11 16:03:59 följande:

Jag med smärtproblematik vet vilka problem man kan ställas inför sjukvård och itne få tillräcklig hjälp.

Visserligen fick jag massa smärtstillande, men man bara kände de slutade att fungera, plus att om man råkade ha en bra dag.

Så kunde man inte bara låta blir, bara för man var beroende och mådde skit om man lät bli.

Det var då jag kom ihåg att jag såg en artikel i Illustrerad Vetenskap med titeln hasch som medicin eller nått sånt ett gäng år tidigare.

Så läste upp mig såklart och sen tog steget, det blev för min sömn en direkt hit.

Då jag första gången på mycket länge sov en hel natt.

Normalt var att vakna upp 20-50ggr per natt.

Idag är jag inte smärtfri, men smärtan är såpass låg att jag kan hantera den och vaknar oftast inte alls på nätterna.
    Så inte rökt/ätit nått på 18månader eller nått sånt, och inte haft en enda reflektion över detta i att ha slutat.

Ja precis det är ju det som är skit, att dom flesta smärtstillande är beroendeframkallande, vilket cannabis inte är. Så skönt att du slipper samma smärta och inte behöver ta något för det! 
  • Anonym (Gravid)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:13:45 följande:
    Koma? Medvetslös? Och att bebisen skulle må sämre av att du mår illa, än att du röker på? Nä du. Antar du behövde nåns medhåll och godkännande för att med gott samvete kunna fortsätta röka på. Och då är den här tråden lämplig med de här frälsta förespråkarna som stöttar dig men faktum kvarstår att du utsätter ditt barn för risker som du inte hade behövt utsätta det för. Har väldigt svårt att förstå det.
    Läs på lite om den diagnos jag har så ser du hur farligt det kan bli. Jag har full förståelse av att folk inte förstår. Men det tar inte bort det faktum att vill det sig riktigt illa så kan både jag och bebis dö av denna diagnos. 
  • Anonym (Gravid)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 16:18:28 följande:
    Jo jag är läkare inom Gyn så jag kan lite om det också.... ;)
    Dåså, då borde du veta bättre än att det inte bara handlar om vanligt gravidillamående.
  • Anonym (Gravid)

Lämnar tråden en stund för att försöka få i mig lite mat. 

• Anonym (Gravid)

För ett tag sedan kom jag över en artikel där det stod att dom gav gravida cannabis som smärtlindring vid förlossning här i sverige i början av 1900talet. Har försökt hitta detta igen då jag inte minns om det fanns någon säker källa på detta. Är det någon som läst detta och vet hur sant detta är?

• Anonym (Gravid)
    Anonym (cannabis) skrev 2014-01-11 18:10:44 följande:
    Cannabisförbudet härstammar från 1930 talet, innan det var det fullt tillåtet och användes givetvis som medicin.

Den eran är dock på väg tillbaka nu, så man kan säga att det var bättre för, eller så kan man säga att det kommer bli bättre, det är bara att härda ut. 

intressant att se vad motståndarna ställer sig mot detta?
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 18:37:50 följande:
    Ja vi får väl skrika oss blå efter tillförlitliga källor som vissa andra.Det verkar som Anonym(gravid) mår rätt bra ändå om ingen vill skriva in henne eller ta in henne oftare. Detta plus att hon klarat av att skriva här hela dagen får mig ändå att förstå varför hon inte ligger med dropp just nu.

Gör hon nu inte det så är det ju upp till henne vad hon gör med sig själv. Har hon dessutom rökt tobak dagligen fram tills nu så känns det väl som att hennes beslut redan är taget, inte sant?

Det som skrämmer mig lite är att hon inte riktigt verkar bry sig om hur barnet mår utan mer om vad folk ska säga om de får reda på det. 

Vart har jag skrivit att jag röker varje dag? Anledningen till varför jag kan sitta här och skriva är just pga cannabisen. Den gör att jag slipper det mesta och jobbiga med illamåendet och kräkningarna. Jag tänker inte försvara att jag ibland haft tobak med. För det vet jag är idiotiskt. Men nu handlar väl inte denna tråden om gravida som röker tobak utan gravida som röker cannabis?
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 18:56:23 följande:
    Fick den uppfattningen. Och nu ser jag att du slutat. Idag

Kan dock inte lova att jag slutar idag. Beror helt på hur jag kommer att må.
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 19:37:56 följande:
    "Nu vågar jag dock inte röka mer då jag är sjukt rädd att det ska bli komplikationer under förlossningen som kommer avslöja att jag rökt och sedan förlora mitt älskade barn för. Rökte min sista joint igårkväll."

ok.
    Ska vi ha en diskussion om huruvida jag håller mitt ord eller inte? Är det inte lite väl OT? 
     Som sagt, det beror helt på hur jag mår. Jag röker hellre lite till och tar konsekvenserna om vad som händer sen än att riskera att både jag och bebis dör. Vilket jag även skrivit förut om du läser.
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 20:10:49 följande:
    Du och bebisen dör?

Men snälla du, tror du på det där själv eller intalar du dig det för att få mindre ångest när du tänder på i kväll?
    Jag VET att det är så. Läs på om den diagnos jag har så kanske du skulle uttrycka dig lite snällare. 
  • Anonym (Gravid)

Snälla läs allt jag har skrivit. Jag har skrivit att jag åkt in och ut på sjukan för att jag mått så dåligt och spytt så mycket. Haft 4+ i ketoner varje gång. Inga mediciner eller något har hjälpt. Då testade jag cannabis och det har hjälpt. 

Jag var så dålig att jag inte ens kunde sitta upp, kunde inte prata för att jag var så väck. Man kan dö av denna diagnos, även bebisen. Jag var riktigt jävla dålig tills jag testade cannabis emot det. 

På vilket sätt är detta ett missbruk? Isf skiter jag fullständigt i om det är i era ögon ett missbruk. För det hjälper mig att kunna leva ett normalt liv igen. Det hjälper mig att inte bli livshotande sjuk igen.

• Anonym (Gravid)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 21:13:31 följande:
    Jag har läst alla dina inlägg så jag vet vad du skrivit. Jag hävdar ändå att du skulle blivit inskriven om du var så sjuk. Var i Sverige bor du?
    Du hävdar? Ja man kan ju tycka det. Jag var inlagd en natt men inte mer än så. Så fort ketonerna var borta så fick jag åka hem igen. Sen tillbaka veckan efter och så har det hållt på sen v6. Om jag säger att dom inte hjälpt mig mer än såhär så får ju faktiskt du ta och lita på det jag säger. 

Vill inte berätta vart jag bor då jag har många vänner här på FL.
  • Anonym (Gravid)

Nu när jag röker cannabis ibland så behöver jag inte bli inlagd för att jag mår bättre av det. Jag har inte fått någon hjälp av vården som har hjälpt mig på detta sätt. Har inte någonstans sagt att jag känner mig tvingad att röka för att jag inte blir inlagd. Jag röker för att INGET av det vården har erbjudit mig har hjälpt mig. Skillnad.

• Anonym (Gravid)
    VitaMoln skrev 2014-01-12 16:32:17 följande:
    Nu anläggs centrala nervsystemet under första trimestern och inte i samband med förlossningen. Antar att du testat att röka råmjölk? Var det skönt?
    Vem har sagt att man röker råmjölken? 
  • Anonym (Gravid)
    VitaMoln skrev 2014-01-12 17:00:24 följande:
    Annars hade du tagit dig en slurk?
    Varför så nyfiken? 
  • Anonym (Gravid)
    VitaMoln skrev 2014-01-12 17:13:25 följande:
    Att du/ni tar min kommentar på allvar säger en del om nivån
    Nej säger mer om dig som ens skriver sådant. 
  • Anonym (Gravid)
    frappa skrev 2014-01-12 17:17:44 följande:

Sen med tanke på lite storleksskillnad på mig och en nyfödd bäbbe, så lär jag få suga ur många nyfödda mammor.

Det blir så när man inte vet vad man ska säga, röka modersmjölk.

Vad ska man säga *facepalm*

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.