Inlägg från: Anonym (ndfnf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ndfnf)

Gravid och röker cannabis.

Anonym (420) skrev 2014-01-05 19:46:10 följande:
    Nä jag är kvar ...

Jag bad om eran personliga erfarenhet inte massa annat trams...
    Personliga erfarenheter av vad? Tror du det är skillnad att röka på som gravid än som icke gravid? För intresserad av barnet är du uppenbarligen inte.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-01-05 20:31:53 följande:
    Jag känner en tjej som rökte cannabis under bägge graviditeter. En annars arbetsam och smart tjej och ingen missbrukande i samhällets bottenskrap direkt. Hon rökte inte dagligen men då och då. Hon drack en öl också ibland. När det var fest brukade hon köpa 1-2 2,5 or och båda hennes graviditer, förlossningar och barn är mer än perfekta. De är både välskapta och smarta. Antingen har hon haft tur eller så är all skräckpropaganda starkt överdriven.
    12 sidor innan den personliga anekdoten dök upp. Måste vara något slags rekord.

Men med ditt sätt att räkna är det alltså inte farligt att röka under graviditeten heller. Eller i huvud taget. Det finns ju folk som blir 90 år gamla trots att de är storrökare så det kan ju inte vara farligt.
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-01-05 20:52:37 följande:

ja fast det är ju en studie gjord på missbrukare som röker flera joints om dagen och inte två i månaden. Alkohol är också jätteskadligt, barnen blir missbildade och bla... ja åter igen vid ÖVERDRIVEN konsumtion. Jag vet många gravida som tagit sig ett glas rött mer än en gång under graviditeten och INGEN av dem har fått barn det är fel på. Hela frankrikes befolkning skulle vara missbildade adhd ungar om det stämde, där är det väldigt vanligt att man dricker måttligt under grav. Nä jag tror att så länge man håller det på en liten måttlig nivå gör det inte mer skada än alla jävla avgaser vi drar ner i lungorna eller alla andra gifter vi utsätts för genom kläder och städartiklar m.m
    TS röker 6-7 jointar om dagen varje dag i veckan. Hur tycker du att "måttligt" passar in där?
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Ingen fara) skrev 2014-01-05 21:22:08 följande:

Nä, Ts borde helt klart dra ner på intaget. Men hon måste inte sluta helt om hon inte vill. Rökning är annorlunda, det finns så många man vet om och känner som dött i kol. Men VET du om någon som fött ett alkoholskadat barn för att att hon tog ett glas vin el drack en öl på midsommar? Nä skräckpropagandan är överdriven. Foster skadas inte av en öl, en cigg el en joint. Jag pratade med en barnmorska om detta och hon erkände att man har nolltolerans och motkampanjer för att skydda de barn vars mamma har missbruksproblem inte kan hålla sig till ett glas vin el en öl på en kväll. Tyvärr blir det häxjakt och hat mot de som KAN hantera det och vill ta ett glas vin eftersom folk inte kan tänka själva utan går på direkt. Missbruk försvarar jag inte, det ÄR skadligt både för mor o barn. Men en öl till jul betyder inte barnet kommer födas utan armar och ben. fatta det. Det finns inte ens en risk för det.
    Finns det en enda person här som påstått det?
  • Anonym (ndfnf)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:22:08 följande:
    Ska bli så jävla gött när alla dessa trångsynta människorna som påstår att man missbrukar osv för att man röker en spliff och varvar ner ibland, får legaliseringen i facet och de sanningen visar sig att de inte e nått farligt! och snälla, sluta jämföra gräs och alkohol!!
    Kan du inte peka ut var någon tyckt så?

TS röker som sagt 6-7 st 7 dagar i veckan. 
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (420) skrev 2014-01-05 15:09:19 följande:

Hej.

Jag studerar medicin, jobbar, har en 7 årig son, är gravid i v 16 och röker cannabis. Nån mer?

Nån som har egen erfarenhet av att röka cannabis under graviditet?
    Rökte du under din graviditet? Hur mkt? Hur länge?

Detta är en seriös tråd och vill helst slippa onödiga kommentarer och era åsikter om cannabis osv.

Jag känner mig lite frågande till hur i helvete TS hinner med allt?

Studera, jobba, vara förälder och dessutom röka på 6-7 ggr/dag. Säg att ts rus bara varar i 2 timmar, det blir ändå 12 timmar per dag som går åt till det.

NÄR lyckas du klämma in det TS?
  • Anonym (ndfnf)
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:35:22 följande:

Varför skulle man inte kunna studera, jobba och vara förälder samtidigt som man tar sitt te substitut?
    Om cannabis var lika ofarligt som te, tror du inte att det hade gått att köpa på konsum då?

Det är ingen konspiration, tydligen är det så att vissa kommit fram till att det ska klassas som narkotika.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Vågade inte) skrev 2014-01-05 22:42:46 följande:

Jag förstår faktiskt inte hur man kan  våga röka när det inte finns tillräckligt mycket forskning kring rökning av cannabis och graviditet och den forskning som finns säger olika saker.. 

Jag har varit "stor flummare" men slutade pga att jag inte vågade CHANSA eftersom jag inte VET att det var ofarligt för mitt barn.. Vad man tror är ingen vetenskap....

Klarar man av att röka så mkt som TS gör och fortsätta sköta jobb, studier, familj osv? Jag har inte rökt mer än 3-4 ggr men jag hade verkligen inte fixat att sköta jobbet eller ta hand om ett barn under tiden. Blir man van till slu eller hur fungerar det?
    Malmö01 skrev 2014-01-05 22:43:11 följande:

Narkotikaklassificeringen kom från ett påstående av amerikanska forskare på 30-talet såg ett samband mellan vita cannabisrökande och deras relationer med svarta män, det hade inte med droger att göra utan man ville bara hålla isär svarta och vita. Nu när man börjar förstå hur cannabis fungerar är det fler och fler stater som legaliserar marijuana.
    Förlåt men nu börjar det bli lite foliehatt över den här konversationen.
  • Anonym (ndfnf)
    Anonym (Vågade inte) skrev 2014-01-05 22:48:26 följande:
    Men blir mer van ja och knappt flummig efter ett tag.. Men det varierar från person till person hur mycket man kan prestera efter man rökt. Jag te.x vill mest softa när jag rökt och min motivation försvinner helt, medans min syster röker före allt hon gör och gör saker med mer motivation efter hon rökt.
    Okej, jag förstår. Men forskning gällande cannabis(miss)bruk finns det väl?
  • Anonym (ndfnf)
    Miss P skrev 2014-01-05 23:04:40 följande:
    Jag skiter FULLSTÄNDIGT i vad folk tycker. 
    TADA:

Cannabis
    "Effekter hos barn vars mammor använder cannabis är bland annat; för tidig förlossning, låg födelsevikt, kortare kroppslängd, skakningar och missbildningar. Cannabis påverkar även barnets hjärtfrekvens och blodtryck. När barnet växer upp kan också talutvecklingen bli försenad."

www.niomanader.se/narkotika-och-graviditet/
    Jag ger det max 20 minuter innan någon av källskrikorna dissar den länken!
  • Anonym (ndfnf)
    Ernst Hugo skrev 2014-01-05 23:30:50 följande:
    Vad är det med FL som har en så infernalisk dragningskraft på obegåvade (per definition) knarkare så att de måste starta ena tråden mer skrämmande tramsig än den andra? Ingen frisk människa utsätter sitt ofödda barn för den misshandel som TS beskriver. Jo vänta, knarkare gör ju det.
    :)
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.