Inlägg från: Anonym (cannabis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cannabis)

Gravid och röker cannabis.

kvinnan03 skrev 2014-01-09 16:51:06 följande:
    Okej

Men det att ens hjärna växer tills man är 24 alltså har man en ungdomlig hjärna tills man är 24 sen börjar hjärna skapas till vuxen hjärna? läste det någonstans? vart mins jag inte då under denna period är det farligt att dricka för mycket alkholo och inta droger.

Njaaaa, inte riktigt så det fungerar, vi slutar växa rent fysiskt runt 24-25, sen utvecklingen, den pågår hela livet.

Det är alltid negativt att inta för mycket rusmedel, kvittar vad dom heter, missbruk i för låg ålder kan hindra utvecklingen en smula när man dedicerar sitt liv till en syssla och berövar sig resten av upplevelser man skulle ha haft.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 13:51:53 följande:
    Hej!

Vill berätta min historia. Jag har ända sen jag blev gravid spytt 5-25ggr per dag. Har åkt in och ut på sjukan för att jag fick ketoner och blev jättesjuk. Har testat ALLA knep mot illamående, alla mediciner man får. Fick diagnosen Hyperemesis sv.wikipedia.org/wiki/Hyperemesis_gravidarum. Tillslut då inget hjälpt mig fick jag utskrivet en medicin som cancerpatienter får efter strålbehandling osv. Starka tabletter som det inte finns ordentliga forskningar på, hur dom påverkar fostret. Jag hade sådan ångest över att ta dessa tabletter men fick välja mellan pest eller kolera då jag allvarligt talat hade hamnat permanent på sjukan om jag inte tog dessa.  Sen testade jag att använda cannabis. Det räckte att jag rökte en/två jointar på kvällen så slapp jag det värsta illamåendet under hela resterande dag. Inte ens den starka medicinen jag fick utskrivet gav mig detta resultat.

När man mår såhär dåligt som jag mår/mått så letar man efter allt som kan hjälpa en. Jag är väl medveten om att det inte finns forskningar som säger till 100% att det inte är farligt för barnet. Lever med ångest varje dag för att jag kanske utsatt mitt ofödda barn för detta. Men ibland måste man välja. Hade jag inte rökt så hade jag mått ännu sämre och som ni kan se ang min diagnos så är det farligt och riskfyllt för barnet. 

Nu vågar jag dock inte röka mer då jag är sjukt rädd att det ska bli komplikationer under förlossningen som kommer avslöja att jag rökt och sedan förlora mitt älskade barn för. Rökte min sista joint igårkväll.

Fråga till er som VET. Hur lång tid tar det innan ämnena går ur kroppen? Jag är i v30 nu. Kan jag på något sätt snabba på processen? Hört att citron (syran) ska påskynda? 

Du använder cannabis som den användas ska under omständigheter, tycker du ska fortsätta med det då det är det minst skadliga alternativet av dom du har framför dig.

Komplikationer under förlossning är inget man kan undvika, det styr man inte över, det blir inga komplikationer för att du röker, samt, du blir inte av med ditt barn även om nån mot förmodan skulle komma på dig, sverige må vara rabiat men till en gräns bara.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 14:06:45 följande:
    Tack för dina lugnande ord! Jag tänker göra allt jag kan för att inte röka mer. Vågar inte ta risken att dom skulle ta barnet ifrån mig. Dock är det svårt då denna diagnos gör att jag inte kan leva normalt. Minsta lilla ansträngning eller stress så börjar jag spy, och just nu har jag ganska mycket stress då pappan till barnet bråkar med mig hela tiden, kommer och går och tar inte sitt ansvar. 

Det är din kropp, ditt mående och ditt val, jag ser däremot ingen anledning att du ska lida när du har fungerande medicin, ditt tillstånd kan i slutändan bli livshotande för dig och barnet om du inte kan ta upp näring.

Om cannabis är det enda som hjälper dig så är det bara att fortsätta.

Det finns ingen risk att dom tar barnet ifrån dig, inte utifrån att du har medicinerat ett livshotande tillstånd med cannabis där inget annat hjälper, det finns inte på kartan, inte ens folk som missbrukar blir i regel av med sina barn, andra insatser sätts in först och främst om dom behövs, man anstränger sig till det yttersta att hålla samman barnet och mamman.

Så du behöver inte spendera ens en tanke mer på det.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 14:10:15 följande:
    Så om det skulle hända något under Fl så tar dom inte drogtester eller andra tester som skulle kunna visa positivt på cannabis? Alltså dom kan inte bara råka se det för att dom tar andra tester?

Kanske dum fråga, men varför vill man ändra färgen på urinen? 

Tyvärr har det vart lite tobak inblandat också. En fråga om det. Blir det ännu farligare med tobaken om man blandar den med cannabis, eller är den lika farligt som vanligt "bara"?
    Det vad du däremot ska omgående göra är att ta väck tobak från din rökning, visserligen lite sent påtänkt men där har du en drog med biverkningar på foster.
  • Anonym (cannabis)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 14:13:54 följande:
    Det finns ju en annan lösning på problemet som är garanterat riskfritt på både mamma och barn. Läggs hon in med dropp är båda helt utom fara. Det blir några tråkiga veckor men som sagt - garanterat riskfritt.

Nu utgår jag mig ifrån mig själv men jag skulle inte ens fundera på att lägga in mig i nästan en kvartal och försvinna från livet när jag har en fungerande harmlös lösning i handen.

Tobak däremot, den skadan är redan skedd så inte mycket man kan göra åt det i dagens läge.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-11 14:19:55 följande:
    Va? så snabbt dem ser att du har rökt om dem upptäcker det kommer en anmälning till socialen och en lvu anmälning på börjas

Och vad fick du ur den här lögnen personligt?

Tror du att ts mår bättre av att bli skrämd av nått som inte ens kan hända?

Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 14:17:05 följande:
    Tack tack tack! Det är just det. Jag använder det som en medicin. Jag uppskattar inte ens det lilla rus som blir. Jag rökte en del innan jag blev gravid, och hade precis innan jag blev gravid bestämt mig för att sluta då jag inte fick ut något av det. Men sen fick jag veta att det kan hjälpa mot illamåendet och aptiten så jag testade igen. Inte stora mängder, men såpass att jag äntligen kunde börja bete mig mer normalt, slippa spy hela tiden, kunna äta, sova osv. 

Jag är mest rädd för hur folk i min omgivning skulle reagera på om detta kom fram. Har en del som brukar själv och en del som ser det som satans påfund. OM de

men se till att dom inte har möjlighet att reagera, var diskret.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (hm34) skrev 2014-01-11 14:32:42 följande:
    Jo jag vet att det är sant då min vän blev av min sin dotter....de såg att hon hade rökt...
    Eller så ljuger du rakt av eller så drar du inte hela historien, det finns inte på kartan att socialen skulle rycka ett barn för att föräldern konsumerade cannabis som rekreations ens, nu i det fallet handlar det om medicinsk användning vilket förklarar det på annat sätt, man kan eventuellt bli av med barnet vid cannabismissbruk där man försummar sitt eget liv och barnets, då kanske om man inte svarar på socialens uppmaningar om vård.
  • Anonym (cannabis)
    kvinnan03 skrev 2014-01-11 17:10:40 följande:
    Man kan väl bli beroende av cannabis? det måste man kunna bli?

Lika mycket som du kan bli så kallat beroende av sex eller shopping, på den nivån ligger det.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (Hoppis) skrev 2014-01-11 17:06:31 följande:

Haha men det där stämmer ju inte.
    Kan inte bara handlat om att hon rökte cannabis för det blir man inte ens beroende av och därför behöver man inte åka in på behandlingshem. Finns det ens behqndlinghem för cannabismissbrukare?? Alltså enbart behandling för cannabis.
    Nej du, det var något heeeelt annat som avgjorde att hennes barn lev lvu:ad, kan ha varit cannabis med i bilden men absolut inte bara cannabis.

Ja tro det eller ej, det finns behandlingshem för cannabisbrukare också, vi har kvacksalvaren thomas som driver det projektet.

Man får avsmak i munnen hur vissa opportunister gör pengar på lagar och andras bekostnad.

• Anonym (cannabis)
    kvinnan03 skrev 2014-01-11 17:25:31 följande:
    ja jag säger det också att man kan få psykos men här i denna tråden och andra trådar man har läst på cannabis säger alla att man inte kan få det?

Man kan få psykos av sådana trådar, en total psykbryt när man ser vilka floskler folk sprider och vilken okunskap frodas.

Av cannabis däremot, finns inget som tyder cannbis kan skapa psykos, om man sedan är predisponerad mot tillståndet så kan cannabis fungera som utlösare, dock i det stora hela så är risken långt större att stress trauma personlig tragedi eller andra tyngre droger som står för det, cannabisens egenskaper på det området är i princip mytomspunna utan nån verklighetsförankring.

• Anonym (cannabis)
    VitaMoln skrev 2014-01-11 17:43:02 följande:
    Håller med om rad 1. 
    Det faktum att graviditet och förlossning är en mycket stor riskfaktor för psykos hos predisponerade förstärker ytterligare att undvika andra kända utlösande faktorer, i det här fallet cannabis.

Hur avlägset det än låter så har du en halvpoäng där, dock är cannabis fortfarande en obefintlig utlösare, man får inte psykos hur som helst det föregår av nått stort som utlöser det, cannabis bruk isig gör inte det, men att ex inta cannabis på nivå med fjortisfylla (bara tre bloss till jag kan ta det det kommer bli så fint) eller eventuellt få snedtändning då ett stort kanske.

Ts använder cannabis i medicinsk syfte utan utsätta sig för nått som kan anses vara riskbruk.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (Gravid) skrev 2014-01-11 18:06:39 följande:
    För ett tag sedan kom jag över en artikel där det stod att dom gav gravida cannabis som smärtlindring vid förlossning här i sverige i början av 1900talet. Har försökt hitta detta igen då jag inte minns om det fanns någon säker källa på detta. Är det någon som läst detta och vet hur sant detta är?

Cannabisförbudet härstammar från 1930 talet, innan det var det fullt tillåtet och användes givetvis som medicin.
    Den eran är dock på väg tillbaka nu, så man kan säga att det var bättre för, eller så kan man säga att det kommer bli bättre, det är bara att härda ut.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 18:10:19 följande:
    Varför TS använder cannabis vet ingen då TS knappt skrivit något alls i tråden. Jag tvivlar på att detta är sant faktiskt, det startas ofta en massa trådar kring loven som innehåller det ena konstigare än det andra.

Jag skrev ts ja, det var fel, jag tänkte på anonym(gravid) som rådgör sig lite i tråden, i alla fall en som håller sig till ämnet

Varför ts skulle starta tråden vet jag inte, men med tanke på att över 20 % av landets invånare kommer nån gång prova eller använda cannabis så finner jag detta inte alls otänkbart.

• Anonym (cannabis)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-11 18:19:52 följande:
    Jag är till 200% emot att ta droger under graviditet, spelar ingen roll vilken drog. Vad jag däremot gör som ickegravid har absolut inget med saken att göra. Jag är inte mycket för droger då heller men jag har rökt på några gånger för flera år sedan. Så jag är ingen rabiat drogmotståndare även om jag säkert låter så just för att jag har nolltolerans när det kommer till graviditet.

Så att 20% kommer testa förstår jag inte sambandet med? De 20% lär förhoppningsvis inte testa just när dom är gravida.

Vi märker det, verkar dock inte som anonym gravid har mycket till val i det fallet, alternativet kan vara livshotande, nånstans får man stänga av moralen och börja tänka realistiskt.

• Anonym (cannabis)
    Jest skrev 2014-01-12 15:29:51 följande:
    Ja jag rökte cannabis när jag var gravid med barn nummer tre. Inget annat hjälpte mot illamåendet. Jag rökte dock inte hela graviditeten . Men minns inte när jag slutade.

Man kan anta att dina barn födes utan horn, svans och knarkare intatuerat i panna?

• Anonym (cannabis)
    VitaMoln skrev 2014-01-12 16:09:23 följande:
    Fast om jag hade rökt samband under tidig graviditet hade jag varit mer orolig för senare symtom avseende inlärnings-, kommunikations- o koncentrationsförmåga. Fast det är såklart bara för att jag har moralpanik. Och vill stigmatiseeeeeera.

Nej, det är nog mer att du tror en massa om drogen i fråga.

Folk som lider av moralpanik har svårt att förstå att deras rädsla är ogrundad och härstammar just från åsikter och inga fakta.

• Anonym (cannabis)
    SL skrev 2014-01-12 19:36:37 följande:

Så där säger oftast de som själva håller på med det eller tkr de e ok att hålla på me de. Men ja känner en själv som haft de. O han säger själv att de va cannabis som gjorde de. Han hamna till o me åå sjukhus, dvs psyket. Söker man på de på Google finns de massa info. Så de går absolut att få

Tyvärr så kan personen ha blivit upplyst av den svenska vården om att det rörde sig om en haschpsykos.

Jest skrev 2014-01-13 16:06:04 följande:
    Det är bara i sverige man kan få psykos av cannabis. Måste vara något slags specialröka här!

Precis, den bästa medicinen mot den svenska haschpsykosen är väl att ta sig över valfri gräns, fungerar väl även att paddla ut på internationellt vatten

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.