Inlägg från: Anonym (4 barns mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4 barns mamman)

Gravid och röker cannabis.

Jag rökte Cannabis nästan varje dag under min andra graviditet. Det var det ända sättet jag kunde få i mig någon mat under den graviditeten och tog bort smärtorna. Den graviditeten var otroligt plågsam från dag ett. Jag hade ont i hela kroppen och gick ner 7 kilo under den graviditeten när jag egentligen borde ha gått upp 9 så i praktiken så gick jag ned 16 kilo och jag var normalviktig från början. 

Hon är numera den smartaste av alla mina barn <3 

Väldigt lite forskning har bedrivits kring Cannabis effekt på ofödda barn. Jag känner bara till en. Den kunde inte visa på någon som helst påverkan. Jag tycker det är otroligt konstigt att det inte forskas mer omkring Cannabis. Jag menar om sjukvården tycker det är ok att proppa adhd:are fulla med amfetamin så varför inte forska mer kring Cannabis som har betydligt mindre negativ påverkan på kroppen än vad Amfetamin har

Iarwain skrev 2018-08-26 17:58:22 följande:
    Kan du länka till det studien är du snäll?
    Jag försöker hitta den men kommer inte ihåg exakt vad den hette. Det var en kvinnlig forskare som testat barn i Jamaica, fanns en video på youtube där hon återigen lyfte sina resultat. Jag ska se om jag kan hitta den när barnen somnat. 
    Iarwain skrev 2018-08-27 17:00:22 följande:
    Då vet jag vilken studie du syftar på.
    www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8121737

Det är en tidig studie med vissa problem.

Om man istället tittar på en lite bredare metastudie så visar det sig att det inte är riskfritt...
    bmjopen.bmj.com/content/6/4/e009986&utm_medium=cpc&utm_campaign=BMJOp_TrendMD-1

"Results of the meta-analysis demonstrated that women who used cannabis during pregnancy had an increase in the odds of anaemia (pooled OR (pOR)=1.36: 95% CI 1.10 to 1.69) compared with women who did not use cannabis during pregnancy. Infants exposed to cannabis in utero had a decrease in birth weight (low birth weight pOR=1.77: 95% CI 1.04 to 3.01; pooled mean difference (pMD) for birth weight=109.42?g: 38.72 to 180.12) compared with infants whose mothers did not use cannabis during pregnancy. Infants exposed to cannabis in utero were also more likely to need placement in the neonatal intensive care unit compared with infants whose mothers did not use cannabis during pregnancy (pOR=2.02: 1.27 to 3.21)."
    Hej och ledsen för sent svar. Jag hade tänkt leta på universitetet efter olika forskningsresultat men tiden och orken tryter, är gravid nu med och mycket med barnens inskolning osv. 

Nej det var inte den jag syftade på. Studien jag syftade på hade över 100 testpersoner/barn.  

Jag ska spara tråden till senare när jag kommit igång med mina egna studier men just nu är det för stressigt.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.