Inlägg från: Anonym (riskera andra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (riskera andra)

Gravid och röker cannabis.

Anonym (Ingen fara) skrev 2014-01-05 20:31:53 följande:
    Jag känner en tjej som rökte cannabis under bägge graviditeter. En annars arbetsam och smart tjej och ingen missbrukande i samhällets bottenskrap direkt. Hon rökte inte dagligen men då och då. Hon drack en öl också ibland. När det var fest brukade hon köpa 1-2 2,5 or och båda hennes graviditer, förlossningar och barn är mer än perfekta. De är både välskapta och smarta. Antingen har hon haft tur eller så är all skräckpropaganda starkt överdriven.
    "A pregnant woman who regularly smokes marijuana or hashish may give birth prematurely to an undersized, underweight baby. Over the last ten years, many children of marijuana users have been born with reduced initiative and lessened abilities to concentrate and pursue life goals. Studies also suggest that prenatal (before birth) use of the drug may result in birth defects, mental abnormalities and increased risk of leukemia1 in children."

Men det är klart du känner någon som enbart hade tur, det representerar ju hur det ligger till..
    Artt köra rattfull är ju inte heller farligt det bevisas ju genom den personen som inte körde ihjäl någon.. eller kanske inte!

TS det är en sak att ta risker gällande sin egen hälsa, ditt val om du vill riskera den, men att riskera ditt barns hälsa genom droger, alkohol, fallskärmshoppning mm det är egoistiskt och dumt
  • Anonym (riskera andra)
    Malmö01 skrev 2014-01-05 20:49:53 följande:

Det räcker inte bara att citera någon. Fram med källa. Ditt påstående fungerar åt båda hållen, om det nu finns fall då cannabisrökande har fött tidiga barn så säger inte det på något sätt att det hade med cannabisen att göra.
    Vad sägs om att kommentera det jag också skrev, fast du kanske inte tycker det är relevant?

"TS det är en sak att ta risker gällande sin egen hälsa, ditt val om du vill riskera den, men att riskera ditt barns hälsa genom droger, alkohol, fallskärmshoppning mm det är egoistiskt och dumt"

Håller du inte med om det? Att det är en sak att göra egna val när det gäller ens egen kropp men att man kanske inte har rättan att påtvinga det valet på någon annan vare sig det gäller ens barn eller andra människor. Eller vad tycker du?
  • Anonym (riskera andra)
    Malmö01 skrev 2014-01-05 21:24:46 följande:

Alla som är seriösa debattörer.
    Såna seriösa som uttalar sig så här "om det nu finns fall då cannabisrökande har fött tidiga barn så säger inte det på något sätt att det hade med cannabisen att göra."

Jodå jätteseriöst debatt man kan ha med sådana personer

Det är som att säga att det är inte rattfulla som dödar utan det är bilen som dödar, om det nu var bilen för det kunde lika gärna vara marken..

Man kan helt enkelt inte ha seriösa debatter med någon som förkastar andras fakta och åsikter medan de egna åsikterna och fakta som dessa presenterar ses som sanningar.

• Anonym (riskera andra)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:01:58 följande:
    Hej! Jag har rökt cannabis inprinsip största delen av mitt liv. och även under hela graviditeten. ca några gram om dagen. Nu sitter jag här med min 7 månaders son som är hur lugn snäll och go som helst! Och han är fullt frisk! Tror inte cannabis gör någon skada alls faktiskt! sen har ju dom flesta sina fördomar mot folk som brukar olika saker. men när de gäller cannabis så är de bara brist på kunskap från deras sida! Kram och lycka till med din bebis :)
    Du tror inte det gör någon skada, du utsätter alltså ditt barn för en risk som du inte vet om det skadar eller inte.

Sen vilken effekt ditt missbruk haft på ditt barn kanske visar sig senare - vad gör du då?

Nej låt ditt missbruk gå ut över dig själv, ditt val men när det går ut över andra då är det något fel, man påtvingar inte andra sitt missbruk, eller blir du en stolt mamma om du kan överföra ditt missbruk på barnet?
  • Anonym (riskera andra)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 22:22:08 följande:
    Ska bli så jävla gött när alla dessa trångsynta människorna som påstår att man missbrukar osv för att man röker en spliff och varvar ner ibland, får legaliseringen i facet och de sanningen visar sig att de inte e nått farligt! och snälla, sluta jämföra gräs och alkohol!!
    Du missar tydligen att en massa människor säger att du får göra vad du vill men att det är fel att påtvinga sina val på ett barn.

Eller man kanske ska få tvinga på andra sina vanor? vad fint då skipper jag min toa nästa gång och uträttar mina behov på ditt huvud nästa gång

• Anonym (riskera andra)
    Anonym (Vågade inte) skrev 2014-01-05 22:56:20 följande:

Fast viss forskning menar på att det kan ge ett barn ADHD längre fram i livet, samtidigt som annan forskning menar på att det är i princip ofarligt. 

Konstigt att man vågar chansa och TRO när det gäller ett liv.. 

Dem bryr sig inte om om andra skadas av deras missbruk, dem bryr sig bara om att få sin älskade drog

• Anonym (riskera andra)
    Anonym (ndfnf) skrev 2014-01-05 23:06:54 följande:
    Jag ger det max 20 minuter innan någon av källskrikorna dissar den länken!
    Ja det brukar ju vara så att all fakta som talar emot är ju faaaalsk och propaganda
    Det roliga är att deras sk fakta alltid är sann Drömmer
  • Anonym (riskera andra)
    taquine skrev 2014-01-05 23:11:55 följande:

Vilken ljus och härlig framtid Walle går till mötes, mormor och mamma är narkomaner , vad är oddsen för honom?
    Precis, stackars barn..

• Anonym (riskera andra)
    WallesMamma skrev 2014-01-05 23:20:48 följande:
    jaha vadå stackars barn? vad vet du om de? man kan inte få de bättre än va mitt barn har det! han har all kärlek och trygghet som han kan få! stackars dina barn ( förhoppningsvis har du inga) skulle vara skam att ha en sån äcklig jävel som du som förälder
    Med tanke på att han har en mamma som brukar droger och uttrycker sig otrevligt så är det mer än synd om ditt barn.

Har du tur tar han ingen kroppslig skada, men hur han kommer må psykiskt är en annan sak, det kan inte vara roligt att antingen växa upp och bli missbrukare som sin mamma alternativt behöva skämmas för hennes bruk och otrevliga beteende.

och trots min avsky för vad du gör klarar jag av att avstå från att kalla dig för 'äcklig jävel'
  • Anonym (riskera andra)
    Ernst Hugo skrev 2014-01-05 23:30:50 följande:
    Vad är det med FL som har en så infernalisk dragningskraft på obegåvade (per definition) knarkare så att de måste starta ena tråden mer skrämmande tramsig än den andra? Ingen frisk människa utsätter sitt ofödda barn för den misshandel som TS beskriver. Jo vänta, knarkare gör ju det.
  • Anonym (riskera andra)
    taquine skrev 2014-01-06 00:37:42 följande:
    Var är källan till att 98% av mor och mormödrar använder droger? Skulle vara riktigt intressant att se
    Lägger du även märke till hur dessa människor undviker att svara rakt på frågor? Drömmer
  • Anonym (riskera andra)

Att hänvisa till källor som florerar på Flashback mm känns väl också lite si så där, och där om någonstans heter det ju att dem inte kommer ihåg källan.. dem upprepar bara det som andra säger utan att tänka över det hela eller ifrågasätta.

Forskning och studier mot droger däremot förkastar man utan problem för dem är bara propaganda Drömmer

• Anonym (riskera andra)
    Malmö01 skrev 2014-01-06 00:47:17 följande:

Så bara för att de råkar finnas även på Flashback så är de felaktiga? Ni länkade ju förfan till RNS.
    Eh.. få dina fakta rätt, jag har inte länkat till någonting

Verkar som många som brukar droger lider av aggressionsproblem med tanke på hur man uttrycker sig.
  • Anonym (riskera andra)
    Malmö01 skrev 2014-01-06 01:01:07 följande:

Det är just din brist på fakta som är problemet, i övrigt skrev jag "ni" som i drogmotståndare. Har du läst tråden? Av alla hysteriska, hotfulla och arga inlägg har bara ett fåtal kommit från de liberalas sida. I övrigt tycker jag att du är fruktansvärt dömande och odemokratisk, så fort man diskuterar för något en viss sorts narkotika så är man brukare av den?
    Jag tycker snarare det är droganhängare som visar aggressioner, själv har jag hittills fått bla  'jävla äckel' kastat mot mig i tråden.

Jag vänder mig emot drogbruket och drogen och finner det otroligt frånstötande att man utsätter barn(eller andra vuxna för den delen) för något som kan skada dem (oavsett om detta är droger, alkohol, rökning fallskärmshoppning mm).
    Men trots det har jag inte använt uttryck som 'jävla äckel'.

• Anonym (riskera andra)
    Anonym (Mino) skrev 2014-01-06 01:59:55 följande:
    Du går ju OT, ts efterfrågar andra i liknande situation. Jag hatar också cannabis och vad den gör med människor. Men du kan aldrig tvinga/trycka på människor dina åsikter.  Särskilt inte när de inte är mottagliga för detta.
    Jag svarade på ett inlägg riktat till mig. men helt OT är det inte då vissa som brukar visar agressioner trots att man säger att det inte alls förekommer. Fick ju själv utstå agressioner från ytterligare en cannabisrökande mamma i den här tråden

Sen tycker jag inte det är drogerna som är problemet här utan att TS är villig att riskera andras hälsa (barn) för sin egen njutnings skull, det spelar liksom ingen roll om det är cannabis, alkohol, backhoppning.

Svar på tråden Gravid och röker cannabis.