Anonym (---) skrev 2014-01-05 17:52:08 följande:
Fortfarande, vilket missbruk?
Du _är_ ignorant och okunnig om du viftar bort vårdens kriterier och ger dig själv rätten att tolka en diagnos efter egna åsikter.
Ingen försvarar missbruk, jag har då aldrig sett nån säga ett positivt ord om missbruk, mer än diverse idioter som felanvänder ordet och försöker tillskriva andra missbruk som inte finns, då kan folk med all rätt göra nått som du anser försvra sig själv, medan det i själva verket handlar mer om att förklara hur det ligger till för dom som inte vet bättre.
Det finns forskning som tyder på att det ÄR skadligt att röka cannabis när man är gravid. Och att SKADA SITT BARN för att man inte kan hålla sig borta från att röka ÄR ATT MISSBRUKA.
DU försvarar ju människan som sitter och är påtänd största delen av sin vakna tid och påstår att denna inte missbrukar.
Personen jag ställde frågan till har för övrigt inte försvarat sig själv. Utan det är DU som hoppat på mig om att jag har fel. Har du hört en annan historia från personen jag ifrågasatte? För om inte så gör ju du exakt samma sak. Eller nej, du antar att personen INTE missbrukar. Men du har ju inte mer fakta än mig och bör därför inte säga så mycket.
Och du. Jag tänker inte säga ett ord till till dig, jag har inget i utbyte av att diskutera detta med någon som inte ens vågar stå för sina åsikter och visa vem den är.