Inlägg från: Anonym (pucko) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pucko)

Gravid och röker cannabis.

Anonym (Olik) skrev 2014-01-05 15:11:27 följande:
    Varför gör du det?
    Precis vad jag också undrar.
    Det är en sak och varje människas egna val hur man behandlar sin kropp och vilka risker man är villig att ta.
    Men att utsätta en annan människa för dom riskerna är helt enkelt inte ok.
    Det är inte ett beslut man har rätt att fatta för andra människor.

• Anonym (pucko)
    Anonym (---) skrev 2014-01-05 17:55:33 följande:

jaså det är det?

Av vilken drog om jag får fråga då cannabis saknar sådana egenskaper.

Källa på det?
  • Anonym (pucko)
    Anonym (riskera andra) skrev 2014-01-05 20:39:42 följande:
    "A pregnant woman who regularly smokes marijuana or hashish may give birth prematurely to an undersized, underweight baby. Over the last ten years, many children of marijuana users have been born with reduced initiative and lessened abilities to concentrate and pursue life goals. Studies also suggest that prenatal (before birth) use of the drug may result in birth defects, mental abnormalities and increased risk of leukemia1 in children."

Men det är klart du känner någon som enbart hade tur, det representerar ju hur det ligger till..
    Artt köra rattfull är ju inte heller farligt det bevisas ju genom den personen som inte körde ihjäl någon.. eller kanske inte!

TS det är en sak att ta risker gällande sin egen hälsa, ditt val om du vill riskera den, men att riskera ditt barns hälsa genom droger, alkohol, fallskärmshoppning mm det är egoistiskt och dumt

Exakt.
  • Anonym (pucko)
    Anonym (hahaha) skrev 2014-01-08 19:42:48 följande:

om man tycker att det är värt att riskera att åka fast ,  och att socialen blir inkopplad och anser att man är olämplig som förälder,  anser jag att man inte har rätt prioriteringar för att skaffa barn.

Eller om man anser det vara värt att riskera sitt barns hälsa för en tripp, då har man med säkerhet inte prioriteringarna rätt för att bli förälder.
  • Anonym (pucko)
    frappa skrev 2014-01-08 20:02:39 följande:

Det är väldans svårt att trippa på cannabis..

Vad skadorna av cannabis och vara gravid är höjt i ett dunkel, en del anser de är av en sådan nivå att man borde titta på andra saker före.

Ok, jag får tro dig på ditt ord, då jag saknar erfarenhet, men vad är det då som gör att man brukar cannabis, vad är motivet?
    Jag hör vad du säger,men just därför, för att man inte vet att det inte skadar fostret så är det inte ok, att chansa med en annan individs hälsa och välmående.
    Vi vet inte hur det påverkar fostret, då ska vi låta bli.
    Och väljer man trots detta att ändå röka på som gravid då prioriterar man ju sig själv framför barnet, och gör man det då har man inte prioriteringarna rätt för sig, för att sätta barn till världen anser jag.
  • Anonym (pucko)
    frappa skrev 2014-01-08 20:10:35 följande:

Att presentera fakta är inte drogromatisering.
    Du är medveten om att vid första mjölken(sk råmjölken), dryper av anandamid.

Som är ett kropps eget cannabis, som funkar på samma sätt.

Så vill du dina barn ska vara utan cannabis känslan, så ska de itne få råmjölk eller någonsin ta ut sig i livet(motionera springa).

Fakta kan vinklas.
    Fakta kan selekteras.
    Allt för att få fram det resultat man vill påvisa.
    Såvisst kan fakta vara drogromantisering, allt handlar om trovärdighet.
  • Anonym (pucko)
    Malmö01 skrev 2014-01-08 20:58:33 följande:

Ja anti-drog organisationer brukar vara duktiga på det du beskriver. Läkare och fristående unerrsökningar brukar få andra resultat.

Jag tror nog att det sker lika väl på båda sidorna om inte mer på den drogliberala, av dom som har ett missbruk att skydda.
  • Anonym (pucko)
    frappa skrev 2014-01-08 21:20:10 följande:

Då är det din uppgift att påvisa detta, än bröla om drogromatisering.
    Oberoende forskning funkar inte som på detta sätt.

Men när det är forskning med agenda, så kan det vara sant.

Problemet är att folk tror att om det inte är negativt om cannabis, så är det drogpropaganda.

Där bottnar problem om forskning.

Varför är du så aggressiv och otrevlig.
    Jag har inte brölat om drogromantisering, det enda jag sagt är att man tar inte risker med andra människor, i synnerhet inte med barn.
    Det är min bestämda uppfattning, men du kanske tycker annorlunda.
  • Anonym (pucko)
    frappa skrev 2014-01-08 21:50:52 följande:
    Missbruk?
    Då får det låta som alla som konsumerar cannabis, missbrukar cannabis?

Det är något du själv tolkar in, jag kan inte ta ansvar för dina tolkningar.
    Jag tar ansvar för det jag skriver på raderna, inte det du läser in mellan raderna.
    Men ok då, nej jag tror inte alla som brukar cannabis missbrukar, och faktum är att jag skiter i vad folk gör med sina egna kroppar.
    Men ge fan i att göra det med andras kroppar som ofödda barns.
Svar på tråden Gravid och röker cannabis.