• Grappa

Resa bort med barnet utan att lämna information

Anonym (ovetande) skrev 2014-01-04 14:47:28 följande:
    OK, jag har fått svaret nu via sms att hade jag varit det minsta intresserad så hade jag frågat. Det ligger inte på henne att hålla mig informerad. 
    Hälsa henne att om hon är det minsta intresserad av att resa med barnet fler ggr på din tid så ligger det i hennes intresse att hålla dig informerad.
  • Grappa
    Anonym (ovetande) skrev 2014-01-04 14:57:37 följande:
    Visst. Å andra sidan så är det vår dotter då som ev blir utan resa. Och det känns inte sjysst.
    Mamman, och tydligen fler m h t de svar jag har fått här tycker att det här är helt OK. Och jag lär väl inte kunna ändra mammans inställning :)
    Eller så får mamman mosa in resan på sin tid. Antingen lär du henne hur du vill samarbeta, genom konsekvenser av hennes tramsande, eller så accepterar du glatt hennes sätt och då har du inget ut av att starta trådar på FL.
  • Grappa
    Anonym (...) skrev 2014-01-04 15:23:24 följande:

För att vad man gör på sin tid med barnet behövs inte redovisas till den andra föräldern om man inte vill och börjar man kommer snart kraven om att veta vad de gör varje dag, vad man äter, vem man umgås med etc på resp tid, det vet väl du som utger dig för att jobba på soc i andra trådar
    Det är inte frågan om VAD man gör, solar äter sover. Det är bara frågan om att få info om flightnummer, ort och hotell OM nåt händer.
    Min chef var i Thailand under tsunamin. Hon och hennes vän hamnade på sjukhus, ingen visste var barnen var under en tid. Tacka fan för att man vill veta 1, är mitt barn på denna ort öht, 2, om hon är det, kan jag göra något?
    Min chefs kille visste att familjen var i Khao Lak, han flög direkt till Thailand och tog hand om familjen.
    Alltså meddelar man den andra föräldern FÖR BARNETS SKULL.
  • Grappa
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-06 10:51:21 följande:
    Mina barn hade INTE egna mobiltelefoner för 10 år sedan. Men farmor och farfar hade det. Och ville vi ja kontakt hade vi kunnat ringa.
    Jag kan även förstå att om en förälder ska på semester vill man inte sitta i telefon varje kväll utan kanske hitta på roliga saker med sin familj.
    ALLA kan fatta att en förälder inte vill att barnet ska sitta i telefon varje kväll på semestern. Alla.
    Men handlar den här tråden om det? Vill TS att barnet ska få en mobil och ringa hem varje kväll? Om inte, hur är ditt inlägg överhuvudtaget relevant?
  • Grappa
    Anonym (Ovetande) skrev 2014-01-06 13:36:10 följande:
    Tack för infon. Då vet jag var de är nånstans. 
Svar på tråden Resa bort med barnet utan att lämna information