• h8him

Resa bort med barnet utan att lämna information

Anonym (ovetande) skrev 2014-01-04 14:06:08 följande:
    men jag har ju inga problem med att de reser på "min" tid. Vi är överens om att de kunde resa iväg på min tid. Jag trodde bara kanske att jag skulle få veta vart de skulle och lite mer praktisk info om var mitt barn kommer att befinna sig.
    Självklart ska du informeras om det sker på din tid med barnet, Du ska först och främst tillfrågas om det är okej att de reser på din tid.
  • h8him
    Anonym (ovetande) skrev 2014-01-04 14:36:32 följande:
    Alltså - jag är tillfrågad och har godkänt resan sen länge. Så där finns inga som helst problem med den biten. Så visst är det "min" tid men jag har ju som sagt gått med på att låta barnet resa bort på min tid med den andre föräldern, så på den punkten finns inga som helst konstigheter.

Allt jag fått veta av barnet är vart de ska resa. När jag frågade. Eller rättare sagt - barnet har sagt två olika länder, men trodde det var ett av dem...

Så allt runt resan är gjort i samförstånd, förutom då att jag inte har fått någon som helst reseinformation.
    Jag skulle aldrig godkänna en resa på min tid utan att få veta flightnummer och hotell.
  • h8him
    Queenie70 skrev 2014-01-04 15:05:26 följande:
    Begriper inte varför sån information bara skulle vara viktig om det var på ts tid?? Känns helt irrelevant faktiskt. Sån information är viktig att få ovasett på vems tid resan sker.
    Självklart, men enbart på sin egen tid kan man kräva det.
Svar på tråden Resa bort med barnet utan att lämna information