Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Resa bort med barnet utan att lämna information

Reser de på den andra förälderns tid behöver den inte infa dig, är resan under din tid med barnen skall du infas om det

• Anonym (...)
    Queenie70 skrev 2014-01-04 13:45:01 följande:
    Nej det är inte rätt. Typiskt exempel på när föräldrar bara vill jävlas med varandra istället för att visa god ton, ett beteende som guvetvis mest drabbae barnet i slutändan. Barnen är det bästa man har och givetvis vill man veta var barnet befinner sig även om det är "den andras" vecka.

Men finns ingen lag att man måste infa den andra föräldern om resan inte inkräktar på dennes tid med barnet
  • Anonym (...)
    Anonym (ovetande) skrev 2014-01-04 14:36:32 följande:
    Alltså - jag är tillfrågad och har godkänt resan sen länge. Så där finns inga som helst problem med den biten. Så visst är det "min" tid men jag har ju som sagt gått med på att låta barnet resa bort på min tid med den andre föräldern, så på den punkten finns inga som helst konstigheter. Allt jag fått veta av barnet är vart de ska resa. När jag frågade. Eller rättare sagt - barnet har sagt två olika länder, men trodde det var ett av dem... Så allt runt resan är gjort i samförstånd, förutom då att jag inte har fått någon som helst reseinformation.

Ja men då vet du att barnet ska iväg om du godkänt det, mer behöver du inte veta
  • Anonym (...)
    Queenie70 skrev 2014-01-04 15:05:26 följande:
    Begriper inte varför sån information bara skulle vara viktig om det var på ts tid?? Känns helt irrelevant faktiskt. Sån information är viktig att få ovasett på vems tid resan sker.

För att vad man gör på sin tid med barnet behövs inte redovisas till den andra föräldern om man inte vill och börjar man kommer snart kraven om att veta vad de gör varje dag, vad man äter, vem man umgås med etc på resp tid, det vet väl du som utger dig för att jobba på soc i andra trådar
  • Anonym (...)
    Queenie70 skrev 2014-01-04 15:33:57 följande:
    Du jagar mig mellan trådarna och påstår massa saker om mig, det känns helt ärligt inte riktigt sunt måste jag säga.... Men till frågan då. Det är tramsigt att jämföra krav om att få veta vad man äter till middag med relevant information om flightnummer, ort och hotellnamn. Man ska vara bra märklig om man inte förstår den stora skillnaden. Även som den resande föräldern skulle jag förstå att det ligger i allas intresse att den andre föräldern har sådan information lättillgänglig och fort kan hitta barnet om nåt skulle hända mig under semestern eller om någon katastrof skulle inträffa. Det finns mycket riktigt ingen skyldighet, just därför att de flesta föräldrar trots allt är normalfungerande kan samarbeta och förstår vad som är bäst för barnet utan att det för den sakens skull behöver regleras i lag. Sen finns det tyvärr en liten kategori föräldrar som inte klarar av detta, där prestige och principer går före samarbete och sunt förnuft. Ni kanske skulle behöva få det reglerat i lag tyvärr...

Knappast att jag jagar när jag oftast är först i trådar innan du kommer som soc allvetaren, ts hon ansåg du visste det räckte för henne hade du velat veta mer hade du undrat, du har ansvar i detta med att kommunicera om vad du vill veta, varför gjorde du inte det? Kanske för då kan du inte baktala henne nu
  • Anonym (...)
    Brumma skrev 2014-01-04 17:10:04 följande:
    Det är det väl inte.. Du - vart ska ni åka? Hon - Tyskland. Du - ah, ska ni åka runt lite eller stanna i ngn stad? Hon - vi tänkte oss Berlin mestadels o eventuellt göra lite dagsresor därifrån. Du - åh, det låter kul. Jag skulle gärna vilja veta vilket hotel ni bor på om det är ok? Om det skulle hända ngt tex. Hon - självklart, det tänkte jag inte på, vad bra du säger till. Vi ska bo på Radisson. Vänta lite så kolla jag upp kontaktinformationen..... HUR kan det vara att du sköter hennes del av informationen när hon faktiskt ber dig att fråga om du vill veta ngt... Sen ATT hon skulle resa med barnet är mer normal kommunikation som hon borde tänkt på - men inte allt annat. Under alla år o alla resor som vi gjort med bonus o som hennes mamma gjort med henne har vi nog aldrig informerat om var vi ska bo o vilket flyg vi ska åka med. Vi berättar vart vi ska åka (typ Grekland, Norge, Danmark, Tyskland...), vilken dag vi åker o vilken dag vi kommer hem. Vill man veta mer så frågar man - svårare är det faktiskt inte... Sedan FINNS det ju faktiskt vissa fall där den andra föräldern praktiskt taget "stalkar" o tyvärr är det nog då nödvändigt att markera o inte berätta mer än man måste. Förstår INTE er som tar för givet att detta göra för att jävlas...

Yay Nån med koll på hur det funkar
  • Anonym (...)
    Queenie70 skrev 2014-01-04 18:44:24 följande:
    Okeej....men annars är ditt läge ...stabilt?

Japp ännu mer när småkronorna gick till final
    Brumma skrev 2014-01-04 18:48:09 följande:
    Fast nu berättar ju TS att han HAR frågat igen, under samma dag som resan var (?), och ändå ges inget svar. Då HAR han ju frågat o gjort det han kan. Vad mer skall han göra menar du?

Gilla läget att han inte fick veta nåt annat en att de skulle fara iväg
  • Anonym (...)
    Brumma skrev 2014-01-04 19:36:46 följande:
    Så du ändrar dig helt? Med tanke på att du skrivit att han kunde få veta iallafall samma dag när flighter o sådant var färdigt?

Men nu är de väl iväg så då lär han väl imte få veta om han inte tt det innan?
  • Anonym (...)
    Brumma skrev 2014-01-04 22:00:35 följande:
    Antagligen inte nej.. Hur var det svar på min fråga?

Ja du citera just svaret på den
Svar på tråden Resa bort med barnet utan att lämna information