Queenie70 skrev 2014-01-04 15:33:57 följande:
Du jagar mig mellan trådarna och påstår massa saker om mig, det känns helt ärligt inte riktigt sunt måste jag säga.... Men till frågan då. Det är tramsigt att jämföra krav om att få veta vad man äter till middag med relevant information om flightnummer, ort och hotellnamn. Man ska vara bra märklig om man inte förstår den stora skillnaden. Även som den resande föräldern skulle jag förstå att det ligger i allas intresse att den andre föräldern har sådan information lättillgänglig och fort kan hitta barnet om nåt skulle hända mig under semestern eller om någon katastrof skulle inträffa. Det finns mycket riktigt ingen skyldighet, just därför att de flesta föräldrar trots allt är normalfungerande kan samarbeta och förstår vad som är bäst för barnet utan att det för den sakens skull behöver regleras i lag. Sen finns det tyvärr en liten kategori föräldrar som inte klarar av detta, där prestige och principer går före samarbete och sunt förnuft. Ni kanske skulle behöva få det reglerat i lag tyvärr...
Knappast att jag jagar när jag oftast är först i trådar innan du kommer som soc allvetaren, ts hon ansåg du visste det räckte för henne hade du velat veta mer hade du undrat, du har ansvar i detta med att kommunicera om vad du vill veta, varför gjorde du inte det? Kanske för då kan du inte baktala henne nu