Jacqueline skrev 2014-01-04 13:44:22 följande:
men du som har sett alla mina bäst på test stickor menar du då på att jag blivit befruktad varje månad i ett helt år utan att ägget fäst ordentligt?
Right, jag glömde de testen. Jag fick faktiskt också spökstreck på ett sådant (beställde ett i samband med annat i ren nyfikenhet) men det var inte i närheten så starkt som dina varit.
Jag tror att just de testen har någon annorlunda sammansättning som gör att färgen vandrar "fel" över testlinjen eftersom linjen försvinner efter tiden gått ut.
Däremot har du fått många starkare streck som jag tror inte alls var spök. Det vore VÄLDIGT konstigt om dina ägg aldrig blivit befruktade innan du tog munkpeppar - jag tror nämligen att tillskottet hade andra effekter än bara en starkare ägglossning. Kanske ägget blev mer vitalt, dina slemhinnor tjockare och hela livmodern en mer gynnsam plats för en graviditet?
Det går att analysera med alla möjliga synvinklar men vi kan aldrig veta säkert.
Jag tror däremot inte att det är en slump om man får "spök" på flera tester samtidigt! :)
(Sen vet vi ju alla att det går att redigera fram streck eftersom kameran plockar upp att testlinjen och själva testet har olika sammansättning. Lite färgfilter på det kan färga strecket rosa :P)