Vad är jag skyldig att betala utöver underhåll?
Lukom skrev 2014-01-09 10:17:33 följande:
Hej har ingen länk men minsyster är i liknande sist hin har noll i inkomst pappan har större inkomst än henne och enligt hennes advokat måste han betala mer i underhåll för barnet eftersom hennes i komst är mindre eller i hennes fall noll. Dessutom alså när dom e små bör pappan betala småbarnsutrustnig som går upp till ca 15000kr! Min systers fd måste alså betala 15000kr i småbarnsutrustnibg/spädbarnsutrustning plus ett högre underhåll, På några 100 lappar mer. Detta kan dock inte försäkringskassan godkänna utan ett avtal från föräldrarna! Går inte pappan med på att betala vad advokaten och mamman räknat ut så får dom stämma pappan och på så vis få fram ett lagligt avtal då lagen säger att han är slyldig att försörja sitt barn! Typ något i den stilen! Och jag tycker inte du som skrev inlägget ska betala såå mycket! Som sagt min fd betalar mig endast 1273kr och inget eztra inget utöver jag får stå för allt! Dagis kläder aktiviteter mat osv... Så tycker du bör prata med en advokat så du får rätsida på vad som är rätt ocj vad som är fel!
Vi har inte speciellt mycket utgifter eller så heller och mamman har bara försörjningsstöd.
Varför har inte din syster försörjningsstöd? Föräldrapenning? A-kassa? Sjukpenning?
Pappan till barnet, tjänar han massor eller vad? Och varför har de inte vv?