Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Öka mjölkproduktion! min son sover 10 h om natten.

Om du helammar och hn växer som det ska och sover så gott om natten så skulle jag ta det hela med ro om jag vore du. Produktionen ökar med amning. Det faktum att du upplever att han ammar mer än vad som finns är ett tecken på att han ammar upp produktionen. Det är på det viset din kropp fattar att mer behövs och producerar mer. Känns det som om du ska sprängas under natten och är orolig för stockning så kan du ju pumpa ur någon gång nattetid.

• Flickan och kråkan

Ditt barn är så stort nu att mjölken inte plötsligt avtar. De äter effektivt det de behöver dagtid för att hålla produktionen uppe även om de sover långa nätter- Min trea sover mycket mer nattetid än mina tidigare barn. Sov inga 10 timmar, men ofta 8 timmar...och det redan som 1-månaders. Han föddes precis på gränsen till tillväxthämmad men växte ändå i raketfart trots långa sömnnätter. Han är lite drygt halvåret och vi har bara precis börjat med smakisar. Ammar fortfarande nästan uteslutande. Inga som helst problem. 

• Flickan och kråkan
    daxförnästa skrev 2014-01-04 12:15:12 följande:
    Så små barn ska ju inte sova så många timmar i sträck. Blodsockret i den lilla kroppen sjunker antagligen så lågt att de blir slött.
    Men det är ju inte en nyfödd vi pratar om. Jag har haft en slö nyfödd med gulsot. Det är inte riktigt samma sak med en pigg och välmående tremånaders.
Svar på tråden Öka mjölkproduktion! min son sover 10 h om natten.