Inlägg från: TelmaGudbjorns |Visa alla inlägg
  • TelmaGudbjorns

Öka mjölkproduktion! min son sover 10 h om natten.

Hej! Min 3 månaders son sover 10 h om natten. På morgonen har jag jätte mkt mjölk åt han, sen så minskas det gradvis under dagen. På kvällen så känns det som om jag inte har någonting! Är det någon som känner igen sig? Hur ska man göra för att få mera mjölk?

Ps. Jag har en medela maxi swing bröstpump. Det ska tydligen öka produktionen på något sätt det med, men hur?

Tack på förhand ^^

• Svar på tråden Öka mjölkproduktion! min son sover 10 h om natten.
  • TelmaGudbjorns

Ok tack! :) Han bor vid bröstet från ca 19 till 22 då han somnar. Han kanske får i sig den "sista" gräddfyllda mjölken då jätte mkt, kanske därför han sover så länge? Och kanske därför jag känner mig tom hela tiden? Den här rutinen har varit densamma sedan han var a 1 1/2 månader gammal.

• TelmaGudbjorns

Vad bra att någon annan känner igen sig. Det är ju lyx att han sover så länge. Jag har varit lite rädd att mjölkproduktionen minskas gradvis om han sover så länge. Men det gjorde det inte hos dig eller?

• TelmaGudbjorns
    Natulcien skrev 2014-01-03 23:36:31 följande:
    Jag hade gott om mjölk ända tills jag slutade amma när han var runt 11 månader. Glad
    Jag tror att produktionen anpassar sig bra till bebisens sov- och ätmönster.
    Härligt att höra! Tack för svaren :)
  • TelmaGudbjorns
    daxförnästa skrev 2014-01-04 12:15:12 följande:

Så små barn ska ju inte sova så många timmar i sträck. Blodsockret i den lilla kroppen sjunker antagligen så lågt att de blir slött.

Han är 3 månader och 2 veckor, har gått upp 4 kg och växt 13 cm sedan förlossning. Jätte pigg och glad, jätte stark, försöker sätta sig upp när han ligger i babysittern xD På BVC säger dom att han ser ut att vara 5 månader. Står på sina fötter när man håller hans händer, och idag såg jag att hans första tand håller på att pluppa upp, så han gråter för fullt. Tror att det är lugnt :) Var mest orolig att mjölken skulle avta, men inte orolig längre. Tack för alla svar :)
Svar på tråden Öka mjölkproduktion! min son sover 10 h om natten.