• hymafr

Umgänge

Brumma skrev 2014-01-03 10:25:29 följande:
    Brukar förespråka pappans rätt men han beter sig ju helt orimligt.. Brukar definitivt inte förespråka att ansöka om enskild vårdnad men i detta fall... Vet att folk blivit av med vårdnaden just för sådana semestergrejjer, att inte tillåta normalt semesterfirande är helt klart att inte samarbeta o att inte se barnens bästa.
    Jag tycker inte du ska mörka för pappan o släta över. Tycker även din son är tillräckligt stor att då ha en hel del att säga till om gällande umgänge.
    Mina förslag: gå på samarbetssamtal o se till att komma därifrån med ett umgängesavtal. Pappan måste vara den som visar intresse, det ska inte ligga på dig o sonen.
    Skärper han sig inte så begär egen vårdnad - ni måste kunna leva ett normalt liv.
    Se till att all kommunikation sker skriftligen så du har bevis för att han träffar barnet så sällan som han gör, att han hotar o försvårar.
    Jag hade som tur var hela tiden enskild vårdnad. I övrigt överensstämmer ts berättelse ganska exakt med min. Som tur var kunde jag stoppa en hel massa tokigheter från pappans sida, men det var nog för att jag hade vårdnaden. Tyvärr är det vanligare än man tror med föräldrar som inte beter sig som föräldrar ska.
Svar på tråden Umgänge