• MammaTess2014

BF våren 2014 Eslövs trakten?

Hej..

Är mest nyfiken om där finns några blivande mammor runt om Eslöv som är intresserade av att följas åt den sista tid o kanske stötta varandra. Då de finns tusen tankar o funderingar kring allt nu inför förlossningen. :)
    Ni får gärna vara unga & äldre ????
    Gärna barn sen tidigare o dela med er av era erfarenheter ????

Själv är jag en nykomling här på familjeliv.
    Är 28 år o väntar mitt första barn, Min BF är den 25 mars. ????

• Svar på tråden BF våren 2014 Eslövs trakten?
  • zizuna

Åå vill oxå ha så få dagar kvar ;)

svartvit85 skrev 2014-01-09 01:00:16 följande:
    Bf 22/1 Andra barnet. Så det börjar närma sig nu.

• MammaTess2014

Svartvit85: oj snart dax.. Spännande.. Haft en bra grav annars??

Zizuna: vet inte riktigt var de ligger he he känner knappt till något här.. Vet var affärerna ligger ;)

Jag går med på tåbelund :)
    Ja jag har med tänkt Lund.. Hat hört så att de är mkt bättre ån Malmö :)

• zizuna

Örtofta ligger precis brevid sockerbruket. Ligger exakt i mitten mellan eslöv och lund. 10min endast eller tåget 6min ;)

När hade du BF?

MammaTess2014 skrev 2014-01-09 10:17:30 följande:
    Svartvit85: oj snart dax.. Spännande.. Haft en bra grav annars??

Zizuna: vet inte riktigt var de ligger he he känner knappt till något här.. Vet var affärerna ligger ;)

Jag går med på tåbelund :)

Ja jag har med tänkt Lund.. Hat hört så att de är mkt bättre ån Malmö :)

• zizuna

Jag har mått ganska bra må jag säga jämfört min senaste grav den va ren madröm :(

Det enda jag har haft är illa mående och tröthet som är ej från denna världen ;) höften har sagt ifrån då då men tar allt med ro då denna är rena drömmen :)

Hur har din grav gått?

MammaTess2014 skrev 2014-01-09 10:34:51 följande:
    Aha Oki.. :)

Jag är i vecka 30 har BF 25 mars..

Mår du bra annars i grav?

• MammaTess2014

Oki.
    Hade illamående i början men aldrig sa att jag kräkte..
    Har mått hyfsat bra förutom är sjukskriven nu för foglossning :/ har svårigheter att gå..
    Men måste tänka positiv snart så får man något fantastiskt av de :)

• zizuna

Har du kollat könet?

Vi väntar på våran första son <3

MammaTess2014 skrev 2014-01-09 18:03:20 följande:
    Oki.

Hade illamående i början men aldrig sa att jag kräkte..

Har mått hyfsat bra förutom är sjukskriven nu för foglossning :/ har svårigheter att gå..

Men måste tänka positiv snart så får man något fantastiskt av de :)

• svartvit85

Jag kan ju inte klaga på min graviditet direkt. Det har vart väldigt okomplicerat precis som med första. Men nu, herregud vad jobbigt det är när det närmar sig :-/ man vill bara att det ska vara över. Jag ska om allt går som planerat föda i Ystad. Dels så var jag där sist, trivdes bra med en mindre förlossningsmottagning. Och så har jag gått på Almasamtal där så jag har snittkontrakt ifall det blir för jobbigt.

• MammaTess2014

Ja vi har kollat :) blir en flicka..
    Min sambo har en son på 2,5 år från tidigare.

Svartvit85; jag känner redan nu att de börjar bli tungt o jobbigt.. O jag har 10 veckor kvar he he..
    Var är du ifrån?? :)

• zizuna

Har ni kollat vad det blir för kön?

Ska du ta snitt eller vanligt?

svartvit85 skrev 2014-01-10 22:47:12 följande:
    Jag kan ju inte klaga på min graviditet direkt. Det har vart väldigt okomplicerat precis som med första. Men nu, herregud vad jobbigt det är när det närmar sig :-/ man vill bara att det ska vara över. Jag ska om allt går som planerat föda i Ystad. Dels så var jag där sist, trivdes bra med en mindre förlossningsmottagning. Och så har jag gått på Almasamtal där så jag har snittkontrakt ifall det blir för jobbigt.

• zizuna

Va skoj. Jag har 3 flickor och nu äntligen kommer prinsen <3

Prinsen är sambos första.

ja jag flåsar som bara den och svettas bara jag äter eller gjort något..usch

jag som aldrig innan svettats så gör man det nu och duschen är min bästa vän men synd att den bara hjälper max 30min :(

MammaTess2014 skrev 2014-01-11 11:37:18 följande:

Svartvit85; jag känner redan nu att de börjar bli tungt o jobbigt.. O jag har 10 veckor kvar he he..

• zizuna

Va skoj. Jag har 3 flickor och nu äntligen kommer prinsen <3

Prinsen är sambos första.

ja jag flåsar som bara den och svettas bara jag äter eller gjort något..usch

jag som aldrig innan svettats så gör man det nu och duschen är min bästa vän men synd att den bara hjälper max 30min :(

MammaTess2014 skrev 2014-01-11 11:37:18 följande:

• svartvit85

Jag bor i Teckomatorp. Om det blir snitt eller vanligt vet jag inte förrän det är dags. Kan ju som sagt bestämma mig då dagen kommer. När det nu blir? 9 dagar kvar nu och jag hoppas verkligen det vill starta snart Denna väntan.....

• Tjossan

Har det kommit ut någon lillparvel i denna tråden än? Själv är jag beräknad 12/4 så ett tag kvar nu...

• MammaTess2014

Min underbara lilla tös kom den 22 mars ð???
    Har haft fullt upp av att mysa o bara vara mamma så hari te haft någon tanke på att gå in här.. He he.

Svar på tråden BF våren 2014 Eslövs trakten?