• yrre

Ni som behvöer ÄD - varför?

Hej!

Vi har nyligen misslyckats med vårt andra ivf. Båda gångerna har jag fått ut 15 ägg, men bara två, respektive ett har mognat.
    Läkarna på HS vill nu först försöka med IVM - in vitro maturation för att se om de kan hitta någon anledning till varför det går som det går.
    Om inte detta fungerar tyckte han att vi skulle fundera på ÄD. Jag kan tycka att det är lite drastiskt eftersom vi ändå fått fram guldägg till ET. Men nu undrar jag lite vad som är vanligaste anledningen till att man gör ÄD?

Kramar
    Yrre

• Svar på tråden Ni som behvöer ÄD - varför?
  • yrre

Tack för era svar!!
    Lilla molnet: Hur fick ni reda på att de ägg som producerats på egen hand inte heller mognade?
    Jag har funderat på om det kan hjälpa med korta metoden för min del, alltså att det är sprayen som ställer till det...

Och Miss Maple, Oj vad spännande!! För de in ägget i naturlig cykel då eller behöver du ta några hormoner?

• yrre

Ja, det stämmer. Läkaren vi träffade vid ET sist sa att de skulle kunna göra det på oss för att åtminstone hjälpa till lite extra med diagnosen, och detta skulle vi få göra utöver de två försöken. Det är inte helt klart att det blir så än, de skulle diskutera vårt fall på nästa behandlingskonferens och sedan återkomma. Men jag tror de varit förbryllade över varför äggen inte mognar och de kanske tycker vi är bra som forksningsobjekt också. Men inte mig emot... Grav.chansen skulle vara samma som vid FET.

Svar på tråden Ni som behvöer ÄD - varför?