Mår inte bra i magen - 5 månader sedan förlossningen
Behöver råd.
Är 37 år, fått två barn tätt, den sista i augusti 2013. Nu nästan 5 månader efter förlossningen mår jag fortfarande inte bra.
Förlossningen var normal men jag förlora en del blod och har sedan dess lågt blodvärde, låg sist på 104. Äter inga järntabletter. Opererades efteråt då man fann rester av moderkakan men var på koll hos gyn som gjorde ultraljud och fann inget mer. Ammar inte och har regelbunden mens. Är inte gravid.
Har ofta ont mitt i magen. Dels ovanför naveln ca 5 cm upp. Och även på båda sidor om denna punkt, som ett band tvärs över. Smärtan förvärras om jag rört mig mycket ex gått i affärer, burit mitt barn mycket eller gjort något annat kroppsligt tungt. Känner även en smärta i höfterna, mellan skuldrorna och i ryggslutet. Ibland bara magont. Känslan i magsmärtan är lite av träningsvärk, fast ändå inte.
Kissar normalt och bajsar också, oftast, normalt. Ofta gasig men får oftast ur mig dem.
Smärtan påverkar mig. Lever med en varm vetekudde i minnärhet känns det som. Undviker värktabletter.
Smärtan känns mest när jag rör mig eller sitter, känns minst när jag ligger avslappnat på rygg.
Vad kan detta vara?
Läkaren klämde och sa magkatarr.
Jag är tveksam.
Någon med en teori?